Zalando chce rozwiązać kluczowy problem branży modowej, jakim jest dopasowanie ubrań, kupowanych przez internet. Platforma wzmacnia swoje zaplecze technologiczne i jednocześnie kładzie fundament pod swoje centrum technologiczne w Zurychu.
Zalando, wiodąca europejska platforma modowa i lifestylowa, dokonała dzisiaj kolejnej strategicznej inwestycji w poprawę doświadczeń swoich klientów, przejmując szwajcarskiego dostawcę oprogramowania, firmę Fision.
Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii wizji komputerowej, innowacyjna aplikacja do skanowania ciała i wirtualna przymierzalnia od Fision pomogą klientom w łatwy sposób zobaczyć, jak ubranie będzie na nich leżeć.
Zdaniem przedstawicieli firmy Zalando, rozwiązanie tak bardzo osobistego, ale powszechnego problemu związanego z rozmiarem i dopasowaniem stwarza ogromny potencjał do przekształcenia modowego handlu elektronicznego z korzyścią zarówno dla klientów, jak i marek.
Klienci będą mogli generować precyzyjne wymiary ciała, które mogą wykorzystać, aby otrzymać jeszcze dokładniejsze porady dotyczące rozmiaru i kupić ubrania, o których wiedzą, że będą pasować. Marki po raz pierwszy mogą lepiej zrozumieć, jak dobrze ich asortyment odpowiada rozmiarom i potrzebom docelowej grupy odbiorców, co w dłuższej perspektywie pozwoli im produkować lepiej dopasowaną odzież.
Jak podkreślają władze firmy, przejęcie Fision jest częścią stałego zaangażowania Zalando w ciągłe inwestowanie w najnowocześniejsze technologie (cutting edge technology) ukierunkowane na rozwiązywanie najpilniejszych problemów klientów, m.in. w obszarze modowym.
- Będziemy nadal inwestować we wzmacnianie możliwości technologicznych Zalando aby popchnąć nas na naszą drogę, aby stać się punktem wyjścia dla milionów klientów modowych w całej Europie - mówi Jim Freeman, dyrektor ds. technologii i członek zarządu Zalando SE.