Zmiany w podejściu do e-konsumenta
Od kilku lat następuje intensywny wzrost rynku e-commerce. Eksperci szacują, że jego łączna wartość w 2012 roku wyniosła 21,5 mld złotych, czyli ponad 20 proc. więcej niż w roku 2011. Prognozy wskazują, że ta gałąź rynku najlepszy okres wciąż ma jeszcze przed sobą!
Jaka jest przyszłość polskiego e-commerce, czego oczekuje współczesny e-klient i jak sprostać wyzwaniom dynamicznie rozwijającego się e-rynku - m.in. tego dowiecie się Państwo podczas dorocznego spotkania najlepszych ekspertów branży, czyli konferencji e-Commerce Development w Warszawie.
Polski rynek e-biznesu nadal ma mały udział w handlu detalicznym (3,1 proc.) w porównaniu z krajami bardziej rozwiniętymi, np. Wielką Brytanią (12 proc.) czy Niemcami (9 proc.). Wraz z rozwojem cyfryzacji i upowszechnieniem dostępu do szerokopasmowego internetu nastąpi kilkuletni dynamiczny wzrost e-rynku . Co więcej, konsumenci coraz rzadziej wybierają oferty firm, które nie istnieją w sieci. Dlatego na znaczeniu bardzo szybko zyskują kategorie zakupów, które do tej pory w zasadzie nie istniały na szeroką skalę w sieci. W połączeniu z wygodą, jaką daje Internet, przekłada się to na ciągły wzrost. FACT-Finder Partner Polska podaje, że w 2012 roku Polacy wydali w internecie 5,6 mld EUR. Cały czas obserwujemy intensywnie rozwijające się nowe kategorie, takie jak produkty spożywcze, odzież czy obuwie.
Konsekwencją dojrzewania rynku jest zmiana podejścia do e-konsumenta. Według raportu Gemius dla e-Commerce Polska, 36 proc. klientów robiących zakupy w sieci, jako główne kryterium przy podejmowaniu decyzji podaje oszczędność pieniędzy, 20 proc. deklaruje, że szuka produktów jak najwyższej jakości, kolejne 20 proc. za kluczową uznało oszczędność czasu.
Sprzedawcy muszą walczyć o klienta nie tylko ceną, ale także kompleksowym podejściem, zintegrowanymi działaniami i niekonwencjonalnymi rozwiązaniami, o których powiedzą eksperci podczas konferencji e-Commerce Development. Coraz większe znaczenie będzie miała jakość obsługi, dostępność produktów, szybkość dostawy czy prostota zawierania transakcji dzięki płatnościom on-line.
Rynek e-commerce rozwija się bardzo prężnie, powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Powoduje to zwiększoną konkurencję, co sprzyja profesjonalizacji świadczonych usług. Dlatego jednym z najważniejszych obszarów działalności e-Izby - Izby Gospodarki Elektronicznej jest edukacja branży. W ramach projektu Szkoła e-Commerce Polska objęliśmy patronatem kongres E-commerce Development, na którym przedstawione będą zagadnienia z polskiego i europejskiego rynku e-commerce .- komentuje Patrycja Staniszewska, dyrektor Biura e-Commerce Polska.
- - - - - -
Konferencja E-commerce Development odbędzie się 18-20 czerwca w Warszawie. Uczestnicy tego corocznego spotkania, po raz pierwszy w Polsce będą mieć możliwość przyjrzenia się zarówno polskiemu, jak i europejskiemu rynkowi e-commerce od podszewki, dzięki udziałowi wyjątkowych gości, wśród których znaleźli się najważniejsi praktycy z rynku e-commerce oraz twórcy zarówno Polskiej, jak i Europejskiej Izby E-commerce.
Tylko w tym roku proponujemy dwa dni zaawansowanej wiedzy z najlepszymi ekspertami dla tych, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność na rynku e-commerce oraz dodatkowo dzień szkoły E-commerce dla firm i osób, dopiero rozpoczynających przygodę z e-rynkiem, chcących rozpocząć ją z najlepszymi ekspertami branży.
Wśród naszych prelegentów znaleźli się znani i cenieni eksperci takich firm, jak: Semahead agencja SEM Grupy INTERIA.PL, Allegro, PayU Polska, Conrad Electronic, Benefit Systems, Empik, Złote Wyprzedaże, Credit Agricole, Weltbild.pl, InterCars, Yves Roche, Avon, dlamarketera.pl, sklep-presto.pl i wielu innych.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami wydarzenia na stronie konferencje.pb.pl
Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze