Biedronka testuje proekologiczne rozwiązania w jednym ze sklepów w Warszawie
Biedronka otwiera na warszawskiej Białołęce sklep, w którym będzie testować m.in. proekologiczne rozwiązania technologiczne - poinformowali przedstawiciele spółki.
- Ten sklep pozwoli nam lepiej zrozumieć, które z rozwiązań są efektywne, pomagają naszym pracownikom i klientom. Na tej podstawie będziemy podejmować decyzje co do zastosowania tych rozwiązań w kolejnych, konkretnych lokalizacjach - powiedział dziennikarzom Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w sieci Biedronka.
- Niektóre z tych rozwiązań są obecnie droższe, ale to nie znaczy, że będą droższe w przyszłości. Utrzymanie efektywnego modelu biznesowego jest dla nas kluczowe - dodał dyrektor.
Spółka poinformowała, że najnowszy sklep sieci, z salą sprzedaży o powierzchni o ok. 700 m kw., został zaprojektowany w taki sposób, aby jak najbardziej ograniczyć jego wpływ na środowisko.
Na dachu placówki zainstalowano 160 paneli fotowoltaicznych o mocy 310 Wp każdy, które mają - według szacunków - zaspokoić ok. 20 proc. zapotrzebowania sklepu na energię. Oświetlenie parkingu jest w 100 proc. zasilane energią słoneczną i wiatrową w zależności od pogody. Do dyspozycji klientów jest stacja ładowania pojazdów elektrycznych i stacja rowerów publicznych.
Jak podano, komunikacja marketingowa w sklepie jest na ekranach LCD, a nie na papierze. Zamiast foliowych torebek do warzyw i owoców będą papierowe torby nadające się do recyklingu.
Jak podali przedstawiciele sieci, to będzie też pierwsza Biedronka w Polsce z samoobsługowym kącikiem kawowym.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze