CIT: Sprzedaż premiowa

Wydatki na zakup bonów związanych ze sprzedażą premiową można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości.

Wydatki na zakup bonów związanych ze sprzedażą premiową można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości.

Zgodnie z generalną regułą kosztami uzyskania przychodów są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów. Warunkiem uznania wydatków za koszt uzyskania przychodów jest występowanie związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy wydatkiem a przychodem. Nie uważa się jednak za koszt uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama jest prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób.

Wydatki ponoszone na przedsięwzięcie sprzedaży premiowej, nie stanowi jednak działań o charakterze reklamowym. W przypadku sprzedaży premiowej, polegającej na wręczaniu sprzedawcom bonów o wartości 100 zł, nie dochodzi do rozpowszechniania informacji o towarach oraz do ich zachwalania. Nagradzanie sprzedawców kuponami premiowymi, po spełnieniu wymagań dotyczących ilości sprzedanych towarów, stymuluje tych sprzedawców do dalszej, bardziej wzmożonej sprzedaży towarów. Nie spełnione są zatem przesłanki, na podstawie których działania te stanowiłyby reklamę. W konsekwencji wydatki poniesione w ramach prowadzonej sprzedaży premiowej mogą być one zakwalifikowane do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości ponieważ zostały poniesione w celu uzyskania przychodu.

Reklama
Europejskie Centrum Doradztwa i Dokumentacji Podatkowej sp. z o. o.
Dowiedz się więcej na temat: CIT | wydatki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »