Dobra strategia content marketingowa na blogu

73% internautów przyznaje się do regularnego przeglądania postów na blogach. Z badań wynika, że content marketing pozwala przedsiębiorcom na osiąganie bardzo dobrych wyników sprzedażowych. Dlatego często inwestuje się w działania agencji content marketingowych, aż 77% firm posiada strategię na marketing treści.

Czym jest content marketing?

Content marketing nie obejmuje tylko działań na blogu, ale zajmuje się kompleksowym tworzeniem i rozpowszechnianiem jakościowych treści przez firmę, które mają za zadanie spowodować wzrost sprzedaży. Treści powinny dotrzeć do potencjalnych klientów, zainteresować ich i zatrzymać na stronie. Są zorientowane na klienta, odpowiadają na jego potrzeby, pytania, wątpliwości. Content marketing obejmuje teksty na blogu, artykuły, badania, raporty, bazę wiedzy czy poradniki. To nie tylko teksty, ale audiobooki, wideo, podcasty, zdjęcia czy webinary. 

Dlaczego content marketing jest popularny?

Content marketing jest ważny dla firm ze względu na szereg korzyści, które oferuje. Ponadto jest stosunkowo tani, a mimo wszystko bardzo skuteczny - potrafi dostarczyć ponad 3 razy więcej leadów niż inne działania marketingowe. Jakie zalety ma marketing treści?

Reklama
  • zwiększa ruch w witrynie - dzięki interesującym treściom, rozbudowanemu blogowi, atrakcyjnym artykułom internauci częściej i chętniej odwiedzają stronę firmową, polecają ją dalej, wracają. 
  • wspiera działania SEO - pozycja witryny wzrasta, dzięki content marketingowi. Przygotowywanie jakościowych materiałów ułatwia linkowanie witryny, wpływa pozytywnie na jej indeksowanie, zwiększa konwersję.
  • wpływa na decyzje zakupowe klientów - artykuły poradnikowe, wizerunek eksperta powoduje, że firma generuje potrzeby użytkowników lub podpowiada im gotowe rozwiązania.
  • tworzy pozytywny wizerunek marki - marketing treści łączy się z działką PR, artykuły są w stanie przedstawić firmę jako eksperta w swojej branży.
  • pomaga nawiązać relacje z klientem - blog odpowiadający na potrzeby użytkowników jest w stanie zbliżyć markę do konsumenta.
  • jest tani - działania content marketingowe w porównaniu z innymi, wspierającymi promocję marki są bardzo tanie, a przynoszą niejednokrotnie dużo lepsze korzyści.
  • zwiększa sprzedaż - generuje wartościowe leady, przyciąga potencjalnych klientów, wpływając na decyzje zakupowe i pozytywny wizerunek firmy docelowo zwiększa sprzedaż. 

Publikowanie jakościowych treści, odpowiadających na potrzeby klientów przynosi bardzo dużo korzyści. Nie polega jednak na przygotowywaniu jak największej ilości treści, te publikacje muszą być przemyślane i zaplanowane.

Jak ważna jest strategia content marketingowa?

Strategia content marketingowa służy do zorientowania się na cele firmy i zaplanowania tak publikacji, by były skuteczne. Sam blog firmowy nic nie da, jeśli nie jest prowadzony z pomysłem i według przemyślanego planu. To bardzo ważne, by znać klienta docelowego, reagować na jego potrzeby, przygotowywać treści, które go zainteresują. Stąd niezwykle istotne jest przygotowanie strategii content marketingowej, która będzie konkretnym planem do działania. Bez niej w publikacjach może nastąpić chaos, który negatywnie wpływa na funkcjonowanie bloga. Strategia pozwoli przygotować kalendarz publikacji, który będzie miał na uwadze konkretne wydarzenia na świecie, w firmie oraz preferencje klientów. Artykuły będą odpowiedzią na potrzeby użytkowników, dzięki czemu łatwiej dotrą do grupy docelowej oraz ją zainteresują. Strategia jest kręgosłupem bloga oraz planem na realizację celów firmy. Dzięki niej firma nie inwestuje w działania marketingowe, które nie są do końca przemyślane, a budżet zostanie wykorzystany efektywnie.

Kiedy warto zatrudnić agencję content marketingu?

Strategia content marketingowa wymaga przeanalizowania sytuacji firmy, działań konkurencji, specyfiki branży. Następnie bardzo ważne jest określenie grupy docelowej, sprecyzowanie jej potrzeb. To bardzo istotne, by zrobić dobry research, by wiedzieć co lubią potencjalni klienci, czego potrzebują, co robi na nich dobre wrażenie. Znajomość grupy docelowej jest priorytetem. Kolejnym krokiem jest zaplanowanie treści, zwracając uwagę na potrzeby użytkowników, cele firmy ale również jej możliwości zarówno finansowe jak i kadrowe. Teraz już pozostaje stworzenie contentu, publikacja go zgodnie  z planem oraz analiza sytuacji, testowanie różnych rozwiązań i realizowanie planu bądź go modyfikowanie. 

Dobra strategia content marketingowa wymaga czasu, doświadczenia i umiejętności. Czy można przygotować ją samodzielnie? Jeśli mamy to doświadczenie tak, jeśli nie - raczej nasza strategia będzie planem, który być może uda nam się realizować i warto go napewno mieć. Jednak nic nie zastąpi skuteczności w działaniach, którą charakteryzować się agencja content marketing, która przygotuje i wdroży strategię content marketingową, biorąc pod uwagę specyfikę branży klienta, ale i aktualne trendy na rynku. Nic nie zastąpi pracy ekspertów, dlatego na pewno warto skorzystać z usług agencji, jednak trzeba mieć na uwadze, by była to sprawdzona firma, która wie co robi.

materiały promocyjne partnera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »