e-Izba we współpracy z Ministerstwem Rozwoju organizują, w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej, warsztaty z zakresu handlu transgranicznego
30 marca w siedzibie Ministerstwa Rozwoju odbędą się warsztaty z zakresu handlu transgranicznego w ramach prowadzonej przez e-Izbę Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Program warsztatów został opracowany zarówno z myślą o przedsiębiorcach z branży e-commerce, którzy rozważają ekspansję na zagranicznych rynkach, jak i tych, którzy już prowadzą sprzedaż transgraniczną. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Handel transgraniczny to zdecydowanie jedno z najciekawszych i bardzo dynamicznie rozwijających się zjawisk w branży e-commerce na całym świecie. Spójrzmy na dane dotyczące Polski. Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu e-Izby - "Płatności cyfrowe 2016" - 27 proc. osób biorących udział w badaniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonała zakupu produktu lub usługi od zagranicznego dostawcy. Przewiduje się, że globalny rynek handlu cross-border do 2020 r. będzie rósł ok. 27 proc. rok do roku. Obecnie polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych. Biorąc jednak pod uwagę dynamikę rozwoju handlu transgranicznego - to będzie się zmieniać.
Największym wyzwaniem dla e-przedsiębiorców, którzy rozważają? prowadzenie sprzedaży transgranicznej stanowią? regulacje prawne oraz kwestie administracyjne. Częste modyfikacje przepisów nie sprzyjają pewności działania w e-handlu i uniemożliwiają długofalowe inwestowanie. W swoich działaniach na rzecz rozwoju silnej e-gospodarki e-Izba priorytetowo traktuje kwestie niwelowania barier prawnych utrudniających ten rozwój, poprzez silną aktywność legislacyjną oraz edukacyjną - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Wchodząc na kolejne rynki niezbędne jest zaplanowanie wszelkich działań m.in. logistycznych czy marketingowych z uwzględnieniem lokalnej specyfiki. Program warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej poświęconych handlowi transgranicznemu kompleksowo porusza kluczowe dla e-commerce aspekty związane z prowadzeniem sprzedaży cross - border, dzięki którym przedsiębiorcy zyskają unikalną wiedzę i praktyczne spojrzenie na transgraniczny rozwój biznesu.
Biznes transgraniczny to nie jest łatwa sprawa - różni klienci, różne płatności, różne podatki, różne dostawy, odmienne zwyczaje i prawa konsumenckie. A jednak to właśnie zdobywanie nowych klientów jest najciekawsze w biznesie. Dzięki wiedzy ekspertów e-Izby oraz przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, biznes transgraniczny nie będzie dla firm już takim wyzwaniem. Zwiększenie ekspansji zagranicznej oraz skali eksportu jest obopólnie korzystne - dla firm jak i gospodarki. E-commerce może być podstawowym lub uzupełniającym kanałem zbytu. Handel elektroniczny, zwłaszcza transgraniczny, daje możliwości dotarcia do zupełnie nowych grup konsumentów, ale także nowoczesne narzędzia zarządzania relacjami z klientem - mówi Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju.
Program warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej z zakresu handlu transgranicznego:
9.30 - 10.00 REJESTRACJA
10:00 - 10:45 Lokalizacja pod kątem atrakcyjności rynków. Trendy w handlu transgranicznym. Adam Tomczak, prezes X-Press Couriers
10:45 - 11:30 e-Logistyka transgraniczna. Łukasz Turczyński, Business Development Director, InPost
11:30 -12:15 e-Marketing transgraniczny. Justyna Spytek, Managing Director, TradeTracker; Justyna Sobolak, Group Account Director, TradeTracker
12:15-13:00 PRZERWA
13:00 - 13:45 Przygotowanie do ekspansji międzynarodowej e-sklepu: dobre praktyki, regulacje prawne i ewentualne zagrożenia.
a. Regulamin, 21 obowiązków informacyjnych i podatki. Jak się w tym odnaleźć i prowadzić handel transgraniczny? mec. Witold Chomiczewski, Pełnomocnik e-Izby ds. legislacji, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy
b. Dobre praktyki, zagrożenia w handlu transgranicznym. Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce
13.45 - 14.30 e-Płatności transgraniczne. Adrian Witkowski, Compliance Manager, PayU CEE.
14.30 - 15.15 PANEL DYSKUSYJNY
Moderator: Adam Tomczak, prezes X-press Couriers.
Paneliści:
* Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej, Ministerstwo Rozwoju
* Łukasz Turczyński, Business Development Director, InPost
* Piotr Stańczak, Dyrektor, Europejskie Centrum Konsumenckie
* Adrian Witkowski, Compliance Manager, PayU CEE.
* Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops w Polsce.
Zapraszamy do rejestracji: https://docs.google.com/a/ecommercepolska.pl/forms/d/e/1FAIpQLSeNuxRrpM1w2grwD7T4oyDG_N0EVW9jFoUWNpXE3Io2P-IrLQ/viewform?c=0&w=1
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli:
MyCompany Polska, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl, Dziennik Internautów di.com.pl, logistyka.net.pl, Interia.pl