Forum 500: Jak powtórzyć sukces Nokii?
Finlandia to Nokia, Polska to...? Na to pytanie starali się wczoraj odpowiedzieć uczestnicy Forum 500, spotkania menedżerów pod patronatem Rzeczpospolitej i Deloitte. Portal INTERIA.PL był jednym z patronów medialnych imprezy.
Gościem specjalnym Forum 500 był prezes firmy Nokia, Jorma Ollila, a oprócz niego w spotkaniu i dyskusjach panelowych udział wzięli szefowie i przedstawiciele najlepszych polskich firm, dr Irena Eris, prof. Janusz Filipiak (ComArch S.A.), Igor Chalupec (PKN Orlen) oraz Sławomir Lachowski (BRE Bank).
Prezes Ollila podzielił się z uczestnikami spotkania przepisem na sukces. - Jeśli pochodzisz z małego, mało znanego kraju, musisz postawić na doskonałą jakość. Musisz zaproponować swoim klientom coś znaczenie lepszego niż inni. I w ten sposób wyrabia się w ludziach uznanie dla marki, potem już nie zwracają uwagi, gdzie coś zostało wyprodukowane. Ważne, że jest to Nokia - mówił szef koncernu Nokia.
Paneliści przedstawiali swoje poglądy i doświadczenia na temat prowadzenia skutecznego biznesu. Zastanawiano się, jak zbudować organizację nastawioną na klienta, dyskutowano nad rolą innowacyjności w spełnianiu i generowaniu potrzeb konsumentów. Przed uczestnikami Forum 500 postawiono też pytania: czy możliwe jest, aby polska firma mogła zbudować silną globalną markę, a także - jak polskie firmy powinny zorganizować swoje struktury Badań i Rozwoju (R&D), aby osiągnąć sukces podobny do Nokii?
Dyskusja moderowana była przez Danutę Walewską, zastępcę kierownika działu ekonomicznego Rzeczpospolitej oraz Władysława Szwocha, partnera zarządzającego działem konsultingu w Deloitte.
Spotkanie Forum 500 w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbyło się już po raz drugi w tym roku. W styczniu na zaproszenie organizatorów przyjechał do Polski Jack Welch, legendarny prezes General Electric.