Handel przenosi się do sieci. Czas otworzyć sklep internetowy

Polacy pokochali zakupy on-line i wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie trend kupowania w sieci będzie rósł w siłę, zwiększając swój udział w krajowym rynku e-commerce, który obecnie szacowany jest na około 40 mld złotych. Czy to dobra okazja dla młodych przedsiębiorców poszukujących swojego pomysłu na biznes? Jakie korzyści płyną z posiadania własnego sklepu internetowego i na jakie trudności należy się przygotować? Na te pytania odpowiedzą specjaliści z platformy sklepów internetowych Sky-Shop.pl.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

* Jak teraz kształtuje się rynek e-commerce w Polsce?

* Czy własny e-sklep dużo kosztuje?

* Jakie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać?

* Skąd brać produkty do sklepu internetowego?

* Co zrobić, aby zdobyć i zatrzymać klientów?

Handel w sieci. Co czeka rynek e-commerce?

Według najnowszego raportu Gemius "E-Commerce w Polsce 2018", kupujący w sklepach online stanowią ponad połowę polskich internautów (56 proc.). Co ważne, są wśród nich przedstawiciele wszystkich grup wiekowych i społecznych o zróżnicowanym wykształceniu oraz sytuacji ekonomicznej. Jak się okazuje, kupujący z roku na rok coraz bardziej cenią sobie e-zakupy. Są według nich bezpieczne, a także tańsze, wygodniejsze i szybsze niż te tradycyjne. Trudno się z tym nie zgodzić - sklepy internetowe dostępne są całą dobę, zakupy można robić praktycznie z każdego miejsca, które ma połączenie z siecią, a wybór produktów jest niemal nieograniczony!

Reklama

Te możliwości nabierają szczególnego znaczenia, kiedy, zgodnie z niedawno wprowadzoną ustawą, handlowych niedziel będzie coraz mniej, aż do momentu, kiedy znikną całkowicie. Branża e-commerce przez ostatnie lata rozwija się niezwykle dynamicznie, otwierając przed przedsiębiorcami coraz więcej możliwości. Jesteśmy świadkami systematycznego wzrostu udziału sprzedaży internetowej w ogólnym rynku handlu - to niezwykle obiecująca perspektywa na przyszłość.

- Rynek e-commerce ma ogromny potencjał - szczególnie w Polsce, gdzie wciąż jest w fazie dynamicznego rozwoju. Mówi się o nawet kilkunastoprocentowym wzroście z roku na rok! To świetna szansa dla wszystkich tych, którzy marzą o niezależności i własnym sklepie internetowym. Postęp technologiczny pozwala na zarządzanie nim z dowolnego miejsca na świecie - wszystko, czego potrzebujemy to komputer i połączenie z siecią. - mówi Maciej Cebertowicz, manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl.

Sprzedawaj i zarabiaj! Czy sklep internetowy dużo kosztuje?

Własny biznes to dla wielu plan idealny - możliwość połączenia pasji z zarabianiem, a do tego komfort stania się swoim własnym szefem jest bardzo kuszącą opcją kariery zawodowej. Jednymi z najczęściej pojawiających się wątpliwości związanych z zakładaniem swojego e-sklepu są te dotyczące początkowych kosztów działalności. W końcu zaawansowane oprogramowanie, dające wiele opcji konfiguracji musi dużo kosztować. A właśnie - nie musi! Oprogramowanie typu SaaS, czyli takie, za które płacimy w modelu abonamentowym, dostarcza ogromu możliwości za niewielki koszt miesięczny.

- W pełni funkcjonalny sklep, zintegrowany z wybranymi hurtowniami, obsługujący wszystkie najpopularniejsze formy płatności możemy mieć już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie. To kwota porównywalna do abonamentu za telefon komórkowy. Do tego dostajemy możliwość rozbudowy sklepu o dodatkowe moduły i pełne, telefoniczne lub mailowe, wsparcie technicznie w razie jakichkolwiek problemów lub wątpliwości - komentuje Maciej Cebertowicz.

Często pojawiającym się problemem, który do tej pory skutecznie zniechęcał młodych przedsiębiorców do założenia własnego biznesu, były wysokie koszty prowadzenia działalności. Od kiedy jednak w życie weszła tzw. Konstytucja Biznesu możliwe jest założenie sklepu internetowego bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego w ramach działalności nierejestrowanej (do 1050 zł przychodu brutto miesięcznie w 2018 roku) lub ulgi na start. Dzięki temu bez dodatkowych kosztów można spróbować swoich sił w e-biznesie.

Skąd brać produkty do sklepu internetowego?

A co z produktami? To w końcu one są najważniejsze w sklepie. Najpopularniejszym modelem jest ten, w którym sprowadzamy, przechowujemy i wysyłamy towary ze swojego magazynu. Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy szybko i sprawnie realizować zamówienia, jednak wymaga ono nakładów finansowych związanych z wynajęciem i utrzymaniem magazynu. Obecnie jednak coraz popularniejszy staje się tzw. dropshipping. Model ten polega na wysyłce towaru bezpośrednio do klienta ze zintegrowanej ze sklepem hurtowni. W ten sposób, przy dobrej organizacji i współpracy, można prowadzić sklep, nie posiadając towarów fizycznie na stanie i nie płacąc za magazyn. To świetna alternatywa dla tych, którzy nie mają dużego kapitału początkowego.

Oczywiście hurtownie nie są jedynym źródłem pozyskiwania produktów do sklepu. Można rozpocząć bezpośrednią współpracę z krajowymi producentami lub dystrybutorami, importować towary z zagranicy lub... wytwarzać produkty samodzielnie! Sklep internetowy to idealny pomysł dla wszystkich miłośników rękodzieła, którzy pragną zacząć zarabiać na swojej pasji.

- Robimy to, co nas kręci. Mając pasję do rzeczy wykonanych z drewna, nie wyobrażam sobie pracować w branży np. AGD. Zwyczajnie się na tym nie znam. - mówi Dariusz Dyląg, właściciel sklepu Wood&Play, jeden z klientów platformy Sky-Shop.

Sklepy przyszłości?

Mamy zatem założony e-sklep, którego wirtualne półki wypełnione są produktami. Teraz czas zająć się zdobywaniem klientów. Nie da się ukryć, że e-sklepy z roku na rok stają się coraz bardziej popularne, dlatego konkurencja w tej branży wciąż rośnie. Właściciel sklepu internetowego powinien zadbać o każdy szczegół - od atrakcyjnej strony wizualnej sklepu, poprzez dokładne opisy produktów i przyjazną nawigację, po jasne zasady dostawy i zwrotów oraz kompleksową obsługę klienta.

Przenikanie się handlu tradycyjnego z tym internetowym, czyli tzw. wielokanałowość lub omnichannel jest jednym z najgorętszych trendów ostatnich lat, który niesie ze sobą ogromne możliwości, ale również stawia przed przedsiębiorcami wiele wyzwań. Z najnowszego raportu Deloitte "Global Powers of Retailing 2018" wynika, że 56 centów z każdego dolara, który został wydany w sklepie tradycyjnym, jest wynikiem kontaktu klienta z produktem w kanałach cyfrowych. To aż o 20 centów więcej niż trzy lata wcześniej! Warto zatem postawić na obecność również w innych kanałach sprzedaży, poza samym sklepem internetowym.

Allegro, eBay, Sklep na Facebooku, porównywarki cenowe, czy zyskujące coraz większą popularność marketplace'y to miejsca, w których z powodzeniem można zaprezentować swój asortyment, tym samym docierając do nowych klientów i zwiększając sprzedaż. Co ważne - każdy kanał można bezpośrednio zintegrować ze swoim sklepem internetowym, po to, aby w prosty, szybki i efektywny sposób zarządzać ofertą z jednego miejsca, bez potrzeby logowania się do kilku serwisów. To ogromna oszczędność czasu, szczególnie w przypadku dużych sklepów internetowych, których asortyment obejmuje setki lub nawet tysiące produktów.

- Coraz bardziej znaczącą grupą klientów staje się pokolenie Z - wychowane w dobie nowych technologii, którego nieodłącznym elementem codziennego życia jest smartfon nieustannie podłączony do sieci. Wirtualna przymierzalnia? A może "same delivery day"? Przyszłość będzie przynosić coraz bardziej zaawansowane rozwiązania w dziedzinie e-commerce i właściciele e-sklepów powinni się na nie przygotować. W Sky-Shop znajdziesz nowoczesne rozwiązania podążające za aktualnymi trendami. Założenie sklepu internetowego jest inwestycją w przyszłość, na której możesz zacząć zarabiać już teraz. - dodaje Maciej Cebertowicz.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »