Leasing to też rynek zbytu
Na leasing należy też patrzeć jako na narzędzie, które nakręca gospodarkę od strony popytowej. To ten instrument finansowy powoduje, że więcej firm stać na zakupy danych środków trwałych, dzięki temu zwiększa się sprzedaż ich producentów lub dostawców.
Prawie każda firma leasingowa ma swoich "ulubionych" partnerów. Najczęściej ze względu na popularność leasingu środków transportu, są to dealerzy samochodowi. Prawie każdy leasingodawca współpracuje z danym dealerem producenta i nie jest to zazwyczaj związek romantyczny - to się po prostu opłaca. Leasingodawca ma wypracowane procedury dostawy, sprzedaży i wydawania pojazdów - niejednokrotnie na bazie infrastruktury delaera, ma wypracowane zazwyczaj rosnące upusty, a delaer ma doskonałe, planowalne, pewne miejsce zbytu swoich towarów.
Takie symbiozy występują również poza branżą motoryzacyjną, np. w komputerach, meblach, i innych.
Jeśli jesteś producentem dóbr trwałych, np. konstrukcji stalowych, czy maszyn zastanów się, czy podjęcie współpracy z leasingodawcą nie jest dla Ciebie dobrym pomysłem. Z jednej strony uzyskasz dobre narzędzie finansowe, które ułatwi Twoim klientom finansowanie nabywanych produktów (już samo to może zwiększyć sprzedaż, gdyż staną się one bardziej dostępne), a jednocześnie leasingodawca, jeśli trafi na żyłę złota lub dostrzeże potencjał w Twojej branży, zacznie aktywnie sprzedawać Twój produkt. Bądź pierwszy.