LOT podpisał list intencyjny z Brazylijczykami na leasing samolotów typu Embraer 195

​LOT podpisał list intencyjny z brazylijską firmą Azul na leasing 18 samolotów średniego zasięgu typu Embraer 195, z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne 14 - poinformowała spółka. Do końca br. LOT chce pozyskać 10 z 18 zamówionych maszyn; średnia wieku tych samolotów to około sześć lat.

"LOT podpisał list intencyjny z brazylijską firmą Azul na leasing 18 Embraerów 195 z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne 14 egzemplarzy. W sumie do końca 2020 roku LOT pozyska w ten sposób 10 z 18 zamówionych maszyn" - poinformowała spółka w komunikacie.  Samolot Embraer 195 może zabrać na pokład do 118 osób.

Jak tłumaczy spółka, nowe dostawy możliwe są dzięki zawartej współpracy z liniami Azul oraz leasingodawcami, z którymi ta brazylijska linia ma zawarte umowy.

"Dzięki transakcji LOT stanie się największym operatorem embraerów w Europie z flotą liczącą w sumie ponad 50 maszyn" - przekazała spółka.

Reklama

Prezes PLL LOT Rafał Milczarski podkreśla, że kontrakt pozwoli uzupełnić flotę w segmencie wąskokadłubowym, a także zapewni w krótkim czasie ciągłość operacyjną przy zachowaniu efektywności kosztowej.

"Samoloty te doskonale sprawdzą się na popularnych europejskich trasach i pozwolą na dalszy rozwój siatki połączeń z naszych hub-ów w Warszawie i Budapeszcie. Tym samym LOT będzie dysponował największą flotą Embraerów w Europie i jedną z większych na świecie" - powiedział cytowany w komunikacie Milczarski.

Embraery we flocie LOT-u obsługują połączenia krajowe i średniodystansowe m.in. do Krakowa, Frankfurtu, Wiednia, Monachium, Barcelony, Genewy, Odessy, Kijowa czy Kopenhagi.

LOT jako pierwszy przewoźnik na świecie rozpoczął eksploatację pierwszej generacji E-Jetów w 2004 roku. Obecnie flota liczy 37 maszyn - 6 Embraerów 170, 12 - E175, 15 - E195 oraz 4 - E190 pozyskane specjalnie do obsługi połączeń do London-City.

Dzięki kontraktowi z Azulem, do 2023 roku ich liczba we flocie LOT-u wzrośnie do ponad 50 sztuk.

"Ujednolicona flota samolotów pochodzących od jednego producenta pozwala na dodatkową redukcję kosztów między innymi obsługi technicznej oraz planowania pracy załóg" - wskazuje spółka.

LOT tłumaczy, że zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii, którą przewoźnik wdraża od początku 2016 roku. LOT rozwija swoją flotę również w segmencie dalekiego zasięgu. Do końca tego roku do floty LOT-u zostaną włączone kolejne dwa Boeingi 787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba zwiększy się do 17.

LOT w ub. roku przewiózł ponad 10 mln pasażerów, czyli o 1,1 mln więcej niż rok wcześniej. Przewoźnik ma w ofercie 120 rozkładowych połączeń na trzech kontynentach, w tym niedawno ogłoszone połączenia do San Francisco i Waszyngtonu.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: PLL LOT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »