Odpowiedzialna strona polskiego biznesu

Istotę społecznej odpowiedzialności biznesu najtrafniej i najprościej opisuje zasada "3P": People - Planet - Profit (Ludzie - Planeta - Zysk). Koncepcja, postrzegana początkowo jako kosztowna zabawka, staje się dla polskich przedsiębiorstw dobrą praktyką - obyczajem, który opłaca się pielęgnować.

CSR (Corporate Social Responsibility) w polskim wydaniu dedykowany jest przede wszystkim pracownikom i lokalnym grupom społecznym. Ten obszar aktywności dominuje wśród przedsiębiorstw sektora MSP, a stosowane praktyki obejmują m.in. organizację imprez integracyjnych, dofinansowywanie szkoleń oraz sponsoring i mecenat.

Adresatami czynności CSR są również klienci i konsumenci. Oferuje się im na przykład preferencyjne ceny przy zakupie produktów firmy. Silny akcent na słowo "społeczna" zarówno w polskiej, jak i angielskiej nazwie koncepcji spowodował, że przy budowie strategii CSR rodzime przedsiębiorstwa mało uwagi poświęcają środowisku i ekologii. Nadal niewiele firm ubiega się o tzw. certyfikaty środowiskowe, potwierdzające wysokie normy w dziedzinie eko-zarządzania.

Reklama

Z danych Banku Światowego wynika, że w 2005 roku aż 50 proc. ankietowanych przedsiębiorstw nie posiadało tego typu dokumentu. Ważnym impulsem do budowy i/lub rozwoju strategii CSR w obszarze środowiska są środki Unii Europejskiej przeznaczone na dofinansowanie proekologicznej aktywności.

Kim są odbiorcy czynności CSR w Polsce? Które z praktyk CSR są najbardziej powszechne wśród polskich przedsiębiorstw? Jakie korzyści z wdrażania koncepcji dostrzegają polscy menedżerowie? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule "CSR po polsku" w portalu rynekpracy.pl

rynekpracy.pl
Dowiedz się więcej na temat: polski biznes | Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »