Pachnące przejęcie

Coty Inc., międzynarodowy koncern kosmetyczny z siedzibą w Nowym Jorku, ogłosił, że podpisał finalne porozumienie, w wyniku którego nabędzie dywizję zapachów koncernu Unilever za kwotę 800 milionów dolarów.

Coty Inc., międzynarodowy koncern kosmetyczny z siedzibą w Nowym Jorku, ogłosił, że podpisał finalne porozumienie, w  wyniku którego nabędzie dywizję zapachów koncernu Unilever za kwotę 800 milionów dolarów.

Dywizja Unilever Cosmetics International (UCI) jest właścicielem licencji na zapachy takie jak Calvin Klein, Cerruti, Vera Wang, Chloe oraz Lagerfeld.

Poza licencjami na produkcję perfum dzięki powyższej transakcji COTY nabędzie też centrum produkcyjne i dystrybucyjne w Mt. Olive w stanie New Jersey w Stanach Zjednoczonych oraz centrum dystrybucyjne w Lille we Francji. Częścią porozumienia jest też punkt mówiący o tym, że Coty może odroczyć płatności dla firmy Unilever w zależności od przyszłych wyników sprzedaży produktów nabytych marek.

Reklama

Coty przewiduje, że proces przejęcia zapachowej dywizji firmy Unilever powinien zakończyć się w ciągu najbliższych miesięcy. Ten okres jest potrzebny na przeprowadzenie prawnych formalności związanych z akwizycją.

Coty Inc. jest jedną z największych na świecie firm kosmetycznych. W 2004 roku firma osiągnęła sprzedaż w wysokości 2 miliardów dolarów. COTY Inc ma swoje oddziały w ponad 25 krajach na świecie.

COTY Polska jest obecnie trzecią największą firmą kosmetyczną w Polsce w kanale detalicznym. Wartość sprzedaży kosmetyków produkowanych przez COTY stanowi w Polsce 7 proc. całego rynku kosmetycznego

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przejęcia | przejęcie | I.N.C.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »