ZUS rozsyła zawiadomienia w sprawie wakacji składkowych. Niektórzy już mają
Osoby prowadzące działalność gospodarczą, które złożyły wniosek o wakacje składkowe, powinny do końca poniedziałku otrzymać w tej sprawie informację z ZUS. Takie zawiadomienia Zakład zaczął rozsyłać już niedzielę. Można je sprawdzić po zalogowaniu się do portalu PUE ZUS. Od środy zaczną być wysyłane finalne decyzje. Jeśli wniosek nie został złożony w listopadzie, wakacje za 2024 rok przepadają.
Każdy, kto czekał na informację z ZUS w sprawie wniosku o wakacje składkowe, powinien jeszcze dziś mieć ją na koncie elektronicznym.
"Płatnicy, którzy złożyli do ZUS wnioski RWS (formalna nazwa wniosku o wakacje składkowe - red.) otrzymają wkrótce korespondencję w tym zakresie. Zgodnie z przepisami, korespondencja dotycząca wniosku o zwolnienie z opłacenia składek tzw. "wakacje składkowe" odbywa się w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE/eZUS"/" - tak brzmi krótki komunikat na stronie internetowej Zakładu. Jak podał ZUS, wysyłka zaczęła się w niedzielę 15 grudnia, a powinna się zakończyć 16 grudnia.
Informację o tym, że na profilu płatnika jest nowa wiadomość na ten temat, otrzyma on na e-mail lub numer telefonu, jeśli podał go na swoim profilu.
W listopadzie przedsiębiorcy złożyli ponad 1,3 mln wniosków o wakacje składkowe. To był pierwszy miesiąc, kiedy po wejściu w życie ustawy można było to zrobić i jedyny dający zwolnienie za ten rok. Co oznacza, że każdy uprawniony przedsiębiorca, który chciał skorzystać z tej formy wsparcia w grudniu tego roku, miał czas na złożenia wniosku do końca listopada.
Teraz ZUS wysyła elektroniczne zawiadomienia. Niektórzy już je dostali.
"Na Pana wniosek z dn....wszczęliśmy postępowanie o zwolnienie z obowiązku opłacania należnych składek za grudzień 2024 r. W czasie postępowania może Pan w nim czynnie uczestniczyć. W szczególności może Pan złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji zgromadzonej w systemie teleinformatycznym Zakładu. Dokumentację udostępnimy w formie wydruków lub w formie elektronicznej określonej przez Zakład" - czytamy w zawiadomieniu.
- Spokojnie, to normalna procedura wynikająca z art. 10 KPA czy też art. 200 Ordynacji podatkowej przed wydaniem Decyzji - komentuje Piotr Juszczyk, główny doradca podatkowy inFakt.