21,7 mln zł zysku netto grypy Agora

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2010 roku 21,7 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,1 mln zł zysku netto w I kw. 2009 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 11,2 mln zł zysku netto.

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2010 roku 21,7 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 1,1 mln zł zysku  netto w I kw. 2009 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 11,2 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Agory w I kw. 2010 roku wyniósł 16,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 5,7 mln zł zysku. Wynik jest powyżej oczekiwań analityków, bo konsensus zakładał 12,1 mln zł zysku EBIT.

Marża EBIT wyniosła w pierwszym kwartale 2010 roku 6,7 proc. wobec 2,1 proc. rok wcześniej.

Zysk EBITDA w I kw. 2010 roku wzrósł do 36,4 mln zł z 25,7 mln zł rok wcześniej.

Zysk EBITDA operacyjna wyniosła 39,5 mln zł wobec 29,3 mln zł, a marża EBITDA operacyjna 15,9 proc. wobec 10,7 proc.

Skonsolidowane przychody Agory spadły w I kw. 2010 roku o 9,6 proc. do 248,1 mln zł z 274,4 mln zł w I kw. 2009 roku i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, zakładającą 247,7 mln zł.

Reklama

Według szacunków Grupy wydatki na całym rynku reklamy wyniosły w I kw. 2010 roku 1,6 mld zł, czyli spadły o 1,5 proc.

Agora podała, że sprzedaż reklam wyniosła w I kw. 2010 roku 159,3 mln˙zł (spadek o 11,2 proc.), sprzedaż wydawnictw wyniosła 53,3 mln zł (spadek o 19,2 proc.), a pozostała sprzedaż 35,5 mln zł (wzrost o 22,4 proc.).

Koszty operacyjne netto Grupy wyniosły 231,4 mln zł i spadły o 13,9 proc.

"Spadek ten jest m.in. efektem realizowanego w Grupie od grudnia 2008 r. programu poprawy efektywności operacyjnej, w wyniku którego nastąpiły dalsze redukcje w wydatkach na reprezentację i reklamę (spadek o 32,2 proc.) oraz w kosztach wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (bez niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych, spadek o 4,9 proc.)" - podała spółka w komunikacie.

"Ponadto, na spadek kosztów operacyjnych Grupy wpływ miały oszczędności w kosztach zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów (spadek o 18,4 proc.), głównie w wyniku niższych kosztów zakupu papieru oraz realizacji tańszych seryjnych projektów wydawniczych (działalność Projektów Specjalnych)" - podano.

Zatrudnienie etatowe w Grupie na koniec marca 2010 r. wyniosło 3.120 etatów i było niższe o 385 etatów niż rok wcześniej, m.in. dzięki realizacji jednego z elementów planu poprawy efektywności operacyjnej, w ramach którego do końca października 2009 r. w Grupie wręczono 393 wypowiedzenia.

Marża EBITDA operacyjna segmentu Prasa Codzienna (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory SA i Agora Poligrafia) wzrosła do 30,2 proc.

Sprzedaż reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosła 73,2 mln zł (spadek o 15 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 37,3 mln zł (spadek o 2,6 proc.).

"Gazeta" sprzedawała średnio 340 tys. egz., a jej udział w wydatkach na ogłoszenia wymiarowe w dziennikach pozostał na poziomie zbliżonym do tego sprzed roku.

Metro utrzymało udział w wydatkach na reklamę w dziennikach na poziomie ok. 4 proc. Sprzedaż reklam w dzienniku Metro wyniosła 7,3 mln zł i obniżyła się o 13,1 proc., przy spadku wydatków na reklamę w dziennikach o 16 proc.

Przychody segmentu Internet Agory wzrosły do 21,2 mln zł (wzrost o 8,7 proc.), w tym przychody z reklam internetowych wzrosły o 27,9 proc., przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o prawie 13 proc.

W lutym 2010 r. zasięg serwisów Grupy Gazeta.pl wzrósł do 64,4 proc., plasując Grupę Gazeta.pl na drugim miejscu wśród portali, po Grupie Onet.pl i przed Grupą Wirtualna Polska.

Grupa AMS utrzymała udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną na poziomie 27,8 proc. Przychody z reklam Grupy AMS wyniosły 34,5 mln zł i zmniejszyły się o 8,7 proc., przy spadku wydatków na rynku reklamy zewnętrznej o ponad 11 proc.

Czasopisma poprawiły marżę EBITDA operacyjna do 18,5 proc. (wzrost o 5,3 pkt proc.). Przychody Czasopism wyniosły 20,5 mln zł i obniżyły się o 12,4 proc.

Radiostacje Grupy Agora zwiększyły marżę EBITDA operacyjna do 11,9 proc. (wzrost o 3,3 pkt proc.). Przychody segmentu Radia Agory z reklam wyniosły 15,8 mln zł i obniżyły się o˙12,7 proc.

Agora podała, że na koniec marca 2010 roku, Grupa posiadała środki pieniężne w wysokości 301,8 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 144,5 mln zł oraz 157,3 mln zł zainwestowane w bezpieczne krótkoterminowe papiery wartościowe.

Na koniec marca 2010 roku zadłużenie kredytowe Grupy wyniosło 83,7 mln zł.

W pierwszym kwartale 2010 r. Agora spłaciła kwartalną ratę wykorzystanej w latach ubiegłych linii kredytowej. Obecnie, linia kredytowa Spółki dostępna do dalszego wykorzystania wynosi 200 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: metro | Netta | Netto | marża
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »