63,4 mln zł zysku TVN
Grupa TVN miała w I kwartale 2008 r. 63,4 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 47 mln zł zysku netto w I kwartale 2007 r. - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się trochę niższy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 66,8 mln zł zysku netto.
Zysk netto grupy TVN skorygowany o wpływ opcji wbudowanej wyniósł 74,1 mln zł w porównaniu z 47,4 mln zł w analogicznym okresie 2007 r. Wyłączając wyniki Mango Media, które zostało kupione w maju 2007 roku, zysk netto skorygowany o wpływ opcji wbudowanej wyniósł w I kw. 70,6 mln zł.
Zysk operacyjny TVN w I kwartale tego roku wzrósł o 13,6 proc. do 108,2 mln zł. Wynik tegoroczny jest niższy niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 114 mln zł zysku. Wyłączając wyniki Mango Media zysk operacyjny wzrósł o 10,4 proc. do 105,2 mln zł. Marża operacyjna wyniosła 26,9 proc., wyłączając Mango Media wyniosła 27 proc.
EBITDA wzrosła o 13,2 proc. do 126,8 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 31,6 proc. w porównaniu do 34 proc. w analogicznym okresie 2007 roku. Wyłączając koszty programu motywacyjnego EBITDA wyniosła 138,5 mln zł, zaś marża EBITDA wyniosła 34,5 proc.
Przychody TVN wzrosły w I kwartale 2008 r. o 22 proc. do 401,6 mln zł i były wyższe od średniej prognoz, która mówiła o 396 mln zł. Wyłączając przychody Mango Media przychody wzrosły o 18,2 proc. do 389,1 mln zł.
Grupa TVN szacuje, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech pierwszych miesięcy 2008 roku wzrósł rdr o 16 proc.
Średnia liczba użytkowników portalu Onet.pl w okresie dwóch miesięcy zakończonym 29 lutego 2008 r. wzrosła do poziomu 9,7 mln miesięcznie z 9,4 mln rok wcześniej. Średni całkowity czas spędzany na stronach Onet.pl w tym samym okresie wzrósł do 69 mln godzin miesięcznie z 54,3 mln godzin miesięcznie w analogicznym okresie 2007 roku.