ABC Data dynamicznie zwiększa zyski i wchodzi do Niemiec

ABC Data (GPW: ABC), czołowy dystrybutor IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, skokowo poprawia swoje wyniki. W I półroczu przychody grupy wzrosły o niemal 46 proc. rok do roku do poziomu 2,2 mld zł. Dynamicznie rosną zyski. EBITDA jest wyższa o 50 proc., a zysk netto po wyłączeniu wpływu zdarzeń jednorazowych został poprawiony o ponad 73 proc. Spółka planuje ekspansje na nowe rynki, wkrótce rozpocznie działalność w Niemczech.

ABC Data (GPW: ABC), czołowy dystrybutor IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, skokowo poprawia swoje wyniki. W I półroczu przychody grupy wzrosły o niemal 46 proc. rok do roku do poziomu 2,2 mld zł. Dynamicznie rosną zyski. EBITDA jest wyższa o 50 proc., a zysk netto po wyłączeniu wpływu zdarzeń jednorazowych został poprawiony o ponad 73 proc.  Spółka planuje ekspansje na nowe rynki, wkrótce rozpocznie działalność w Niemczech.

W I półroczu ABC Data odnotowała rekordową sprzedaż, która wzrosła o 46 proc. i osiągnęła poziom 2,2 mld zł. Dynamiczny wzrost obrotów to głównie zasługa eksportu, którego udział w całości przychodów wzrósł z 27 proc. przed rokiem do 46 proc.

ABC Data umacnia swoją pozycję w regionie, a w 2013 r. planuje wejście na 2 nowe rynki w oparciu o swój sprawdzony i nisko kosztowy model ekspansji. W najbliższych miesiącach spółka rozpocznie działalność w Niemczech.

- Bardzo dobre rezultaty jakie wypracowaliśmy w I półroczu i dynamiczne wzrosty w obszarze sprzedaży eksportowej potwierdzają, że idziemy w dobrym kierunku. Kolejnym krajem, w którym chcemy rozpocząć bezpośrednią działalność są Niemcy. Wejdziemy na ten rynek wykorzystując nasz bezpieczny model ekspansji, którego głównymi założeniami są minimalizacja kosztów oraz ograniczanie ryzyka biznesowego. Na tym rynku mamy już kilkudziesięciu klientów i stale współpracujemy z wiodącymi sklepami, czas na kolejny krok. Ważne jest również, że nie zapominamy o rynku polskim, gdzie rośniemy szybciej, niż rynek, co oznacza, że dobrze radzimy sobie z konkurencją - powiedział Norbert Biedrzycki, prezes ABC Data SA.

Reklama

W I półroczu 2013 r. ABC Data wypracowała wynik EBITDA na poziomie 31,7 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. r/r. Raportowany zysk netto wyniósł 25,3 mln zł i był prawie czterokrotnie wyższy niż w tym samym okresie 2012 r. Na porównywalność wyników I półrocza wpływ miały zdarzenia jednorazowe związane z transakcjami dotyczącymi rumuńskiej spółki SCOP Computers. Po wyłączeniu ich wpływu zysk netto w I półroczu 2013 r. jest wyższy o ponad 70 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

ABC Data w I półroczu 2013 r. wypracowała dodatni cash flow operacyjny. Udało się to pomimo konieczności finansowania większego kapitału obrotowego, co było spowodowane skokowym wzrostem skali działalności.

Dzięki działaniom mającym na celu wzrost efektywności operacyjnej, poprawie uległo szereg wskaźników finansowych, w tym cyklu konwersji gotówki, który skrócił się do 33 dni w I półroczu wobec 37 dni w analogicznym okresie 2012 r. Duże wzrosty sprzedaży zanotowano w takich segmentach rynku jak tablety, czy telefony komórkowe.

W I półroczu ABC Data podpisała istotne kontrakty dystrybucyjne, a także pozyskała nowych, ważnych klientów. Zarząd koncentrował się także na rozwoju w nowych segmentach rynku, m.in. w obszarze RTV i AGD, a także gamingu.

ABC Data w maju opublikowała prognozę na 2013 r. Zakłada ona wzrost przychodów spółki o 13 proc. do 4 174,1 mln zł a wyniku EBITDA aż o 20 proc. do 70,722 mln zł. Dynamiczny rozwój ABC Daty następuje dzięki konsekwentnej realizacji przyjętego planu rozwoju. Główne obszary, na których spółka się skupia to ekspansja geograficzna, koncentracja na poszerzaniu obecnych kanałów sprzedaży oraz na najlepszym wykorzystaniu doskonale funkcjonującego mechanizmu logistycznego.

Sprawdź notowania spółki ABC Data na stronach INTERIA.PL

- - - - -

ABC Data SA jest jednym z liderów rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w siedmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE).

Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.

W czerwcu 2011 roku ABC Data SA rozpoczęła sprzedaż produktów pod własną marką Colorovo. Pod tą marką spółka oferuje obecnie ponad 400 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa. W latach 2009-2011 firma corocznie nagradzana przez EMEA Channel Academy tytułem najlepszego dystrybutora IT w regionie CEE.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 'ABC' | "ABC" | ABC Data SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »