ABC Data odnotowała 30 proc. wzrost sprzedaży w drugim kwartale 2012 roku

Dystrybutor IT w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ABC Data, wypracował 1,5 mld przychodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku. W pierwszym półroczu dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 23 proc.

Dystrybutor IT w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ABC Data, wypracował 1,5 mld przychodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku. W pierwszym półroczu dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 23 proc.

W spółce polskiej wzrost sprzedaży wyniósł 25 proc., na który wpłynęły wzrosty m.in. w segmencie elektroniki użytkowej, urządzeń mobilnych oraz w eksporcie. W pierwszym półroczu spółka podwoiła swoją sprzedaż w krajach nadbałtyckich, gdzie od kilku kwartałów utrzymuje wysokie marże. Wzrostowi uległa sprzedaż eksportowa ABC Daty na rynkach, gdzie spółka nie jest bezpośrednio obecna. Rozwijała się także marka własna Colorovo, która jest najlepiej sprzedającą się marką w segmencie materiałów eksploatacyjnych w całej sieci ABC Daty.

Reklama

Osiągnięte wyniki na działalności kontynuowanej (z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych w tym wpływu Spółki Scop Computers w związku z jej dekonsolidacją oraz zysku ze sprzedaży akcji Optimus) były znacząco wyższe od zrealizowanych w analogicznym okresie ubiegłego roku:

" Realizowana strategia przełożyła się na osiągnięcie 1,5 mld zł przychodów w pierwszych sześciu miesiącach 2012 roku.

" Skonsolidowana EBITDA po korekcie wyniosła 22,4 mln zł i była wyższa o 24,9 proc. w stosunku do wyniku osiągniętego w I półroczu 2011 r.

" Wynik netto na poziomie Grupy, w pierwszym półroczu wyniósł 11,7 mln zł w porównaniu do 8,2 mln zł rok wcześniej.

- Zwiększająca się sprzedaż Grupy ABC Data podkreśla naszą silną i stabilną pozycję w dystrybucji IT. Naszym priorytetem jest walka o realizowane marże. Chcemy je zwiększyć zarówno poprzez ograniczanie kosztów jak i wzrost sprzedaży bardziej rentownych produktów, co osiągamy m.in. poprzez rozwój marki Colorovo. Wyższe marże daje nam również obecność na nowych rynkach takich jak kraje nadbałtyckie. Solidne fundamenty spółki, jej silna pozycja poparta ponad 20 - letnim doświadczeniem, jak również systematyczne wprowadzanie nowych produktów i poszerzanie kanałów dystrybucji, pozwalają na dynamiczny rozwój także w okresie kiedy rynek dystrybucji IT staje się coraz bardziej wymagający - mówi Michał Rumiński, prezes zarządu ABC Data S.A.

ABC Data konsekwentnie realizuje strategię rozwoju regionalnego. Po rozpoczęciu działalności w państwach nadbałtyckich, jest w trakcie wejścia na rynek węgierski. Obecnie polski dystrybutor sprzętu IT prowadzi bezpośrednią działalność w siedmiu krajach, a jego strategia zakłada operowanie na rynkach zamieszkałych przez 100 mln osób.

Sprawdź notowania spółki ABC Data S.A.

ABC Data S.A. jest dystrybutorem sprzętu IT i consumer electronics w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w siedmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 20 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 56 tysięcy produktów ponad 300 renomowanych dostawców.

W czerwcu 2011 roku ABC Data S.A. rozpoczęła sprzedaż materiałów eksploatacyjnych pod własną marką Colorovo. Pod tą marką spółka oferuje obecnie ponad 400 produktów we wszystkich krajach, na terenie których działa. W latach 2009-2011 firma corocznie nagradzana przez EMEA Channel Academy tytułem najlepszego dystrybutora IT w regionie CEE.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 'ABC' | "ABC" | wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »