ABC Data rozpoczęła działalność na Węgrzech
ABC Data S.A. rozpoczęła bezpośrednią działalność na rynku węgierskim. W październiku br. została zarejestrowała spółka zależna ABC Data Hungary Kft., która od 5 listopada prowadzi sprzedaż na Węgrzech. Dystrybutor chce powtórzyć sukces odniesiony na terenie państw bałtyckich, gdzie w pierwszym półroczu 2012 r. podwoił sprzedaż w stosunku do tego samego okresu 2011 r.
Jest to kolejny krok w konsekwentnie realizowanej strategii firmy, której celem jest bezpośrednia obecność i utrzymywanie czołowej pozycji w dystrybucji IT w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Węgry to już ósmy rynek, na którym obecna jest ABC Data. Działa na nim w modelu, który funkcjonuje od sześciu lat na Słowacji i od dwóch na Litwie. Jest to rozwiązanie optymalne - nisko kosztowe, a przy tym rozwojowe, umożliwia bowiem uruchomienie sprzedaży eksportowej do krajów sąsiednich. Sprawdziło się w rejonie państw bałtyckich.
- Jako dystrybutor działający bezpośrednio w Polsce, Czechach, na Słowacji oraz w krajach bałtyckich, a także eksportujący do 30 krajów, mamy duże doświadczenie w rozpoznawaniu i dostosowywaniu się do specyfiki nowych rynków. Wejście na Węgry jest kolejnym etapem w budowaniu naszej pozycji w regionie, który odznacza się dużym, niewykorzystanym jeszcze w pełni potencjałem biznesowym w obszarze dystrybucji IT. Na tle konkurentów wyróżnia nas niezwykle szeroka oferta produktowa, wysoka wartość dodana w postaci oferowanych usług, oraz doskonale rozwinięte, autorskie systemy e-commerce, wspierające każdy aspekt obsługi klienta. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej przewadze w przeciągu kilku miesięcy staniemy się znaczącym graczem na Węgrzech - powiedział Wojciech Łastowiecki, wiceprezes zarządu ABC Data.
ABC Data Hungary zapewnia obsługę partnerów w języku węgierskim oraz dostarcza platformę sprzedażową InterLink, a także działające na jej bazie systemy B2B i B2C umożliwiające partnerom internetową obsługę klientów w lokalnej wersji językowej. Klienci mają dostęp do oferty produktowej spółki oraz programów lojalnościowych i rabatowych. Również obsługa logistyczna opiera się o standardy - dostawy towaru zapewniane są z dwóch magazynów zlokalizowanych w Polsce, w większości przypadków w ciągu następnego dnia roboczego.
- Węgierski rynek IT dobrze wpisuje się w specyfikę regionu, który obsługuje grupa ABC Data. Tak jak i w innych krajach, podstawowym kanałem sprzedaży są rozwiązania e-commerce - w tym obszarze z pewnością wykażemy się przewagą - zapowiedział Viktor Hegedüs, dyrektor zarządzający ABC Data Hungary. - Na początek przyszłego roku zaplanowaliśmy roadshow dla naszych klientów, które pozwoli nam zaprezentować firmę - przedstawimy funkcjonalność internetowych systemów obsługi, portfolio produktowe i pełny zakres oferowanych usług - dodał.
Opr. MM