ABC Data złożyła prospekt

MCI Management chce, aby ABC Data Holding do końca 2009 r. złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Debiut spółki na warszawskiej giełdzie planowany jest w 2010 r. - poinformował na środowym spotkaniu z dziennikarzami prezes MCI Tomasz Czechowicz.

MCI Management chce, aby ABC Data Holding do końca 2009 r. złożyła prospekt emisyjny do Komisji Nadzoru Finansowego. Debiut spółki na warszawskiej giełdzie planowany jest w 2010 r. - poinformował na środowym spotkaniu z dziennikarzami prezes MCI Tomasz Czechowicz.

Jeśli sytuacja rynkowa się nie pogorszy to do końca 2009 r. planowane jest złożenie prospektu emisyjnego do Komisji Nadzoru Finansowego. Oferta publiczna planowana jest w 2010 r. - powiedział Czechowicz.

Według wcześniejszych planów MCI chciał wprowadzić ABC Datę Holding na warszawską giełdę w 2008 r., ale słaba koniunktura giełdowa wpłynęła na przełożenie tych planów.

ABC Data Holding to spółka właścicielska, która posiada 100 proc. udziałów w ABC Data sp. z o.o. (największym polskim dystrybutorze IT) oraz 90 proc. udziałów Actebis Computer (pozostałe 10 proc. udziałów tej firmy posiada ABC Data sp. z o.o.). ABC Data sp. z o.o. jest też właścicielem 100 proc. udziałów w ABC Data s.r.o. na Słowacji.

Reklama

ABC Datę Holding w 80 proc. kontroluje MCI Management (przez fundusz MCI Euroventures), a pozostałe 20 proc. akcji tej spółki należy do Actebis Holding GmbH.

Przedstawiciele MCI poinformowali, że nie są jeszcze znane szczegóły oferty publicznej.

W ocenie Czechowicza w przyszłości nie jest wykluczone połączenie ABC Daty Holding z ABC Datą sp. z o.o., jednak będzie to zależało od tego, czy grupa będzie realizowała strategię wzrostu przez akwizycje, czy rozwoju organicznego. Zdaniem prezesa MCI w pierwszym przypadku bardziej wskazane jest pozostawienie obecnej struktury grupy.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »