Abpol Company Polska S.A. rozszerza swój asortyment w Kolporterze
Abpol Company Polska SA, spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, która jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, rozszerzyła swój asortyment w ogólnopolskiej sieci sprzedaży Kolporter SA o prezerwatywy marki własnej You&Me. W najbliższym czasie emitent zamierza wprowadzić swoje produkty do kolejnych sieci handlowych.
Dotychczasowy asortyment Abpolu w sieci Kolportera stanowiły m.in. plastry opatrunkowe QuickplastR oraz suplementy diety. Dzięki wprowadzeniu prezerwatyw do sprzedaży poprzez tego dystrybutora, spółka będzie mogła liczyć na poprawę numeryki sprzedażowej, szczególnie w mniejszych indywidualnych sklepach oraz lokalnych sieciach handlowych, a to z kolei powinno się przełożyć na poprawę wyników finansowych.
Spółka współpracuje z Kolporterem, który należy do ścisłej czołówki ogólnopolskich dystrybutorów produktów FMCG, od ponad 10 lat. Dysponuje on siecią własnych saloników prasowych oraz jedenastoma oddziałami, które są rozlokowane w największych miastach Polski i zajmują się dostawami produktów impulsowych do sklepów oraz sieci handlowych.
- Dzięki dotychczasowej współpracy z firmą Kolporter, spółka miała możliwość dynamicznego rozwoju sprzedaży poprzedniej marki prezerwatyw Rosetex. Kolporter generował około 5 proc. sprzedaży. Obecnie spółka liczy na podobny efekt i będzie starała się odpowiednio ją wspierać działaniami prosprzedażowymi - komentuje Olgierd Wejner, dyrektor generalny spółki Abpol Company Polska SA.
Sprawdź notowania spółki Abpol Company Polska na stronach INTERIA.PL
Ostatnie miesiące to dla Abpolu pasmo sukcesów, jeśli chodzi o wejścia do kolejnych sieci sprzedażowych. W miniony wtorek spółka przedłużyła umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres kolejnych dwóch lat, dzięki czemu jej produkty pozostaną na stacjach paliwowych należących do płockiego koncernu. Wcześniej udało jej się wprowadzić produkty własnych marek do sprzedaży w ogólnopolskich sieciach stacji paliw BP Polska oraz Statoil. W najbliższym czasie Abpol przewiduje również wejścia do kolejnych sieci handlowych.
- W najbliższym czasie spółka liczy na dokończenie rozmów w kolejnej sieci paliwowej oraz kilku sieciach handlu nowoczesnego. Prowadzone obecnie rozmowy powinny znacząco wpłynąć na nasze obroty. Będzie to już widoczne w drugim i trzecim kwartale tego roku - zakończył Wejner.
W 2013 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 168 tys. zł, co oznacza ponad 74-proc. wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł. Przychody Abpolu w minionym roku ukształtowały się na poziomie blisko 7.780 tys. zł i był to wynik lepszy o 15 proc. od roku poprzedniego, w którym to ich wartość sięgnęła 6.744 tys. zł.
Opr. MD