Action złożył prospekt w KPWiG

Grupa Action, jeden z największych dystrybutorów sprzętu komputerowego w Polsce, złożyła prospekt emisyjny do KPWiG. Giełdowy debiut planuje do końca 2006 roku. W ciągu dwóch lat grupa chce zostać liderem na polskim rynku dystrybucji sprzętu komputerowego - poinformowali w czwartek przedstawiciele Action.

Grupa Action, jeden z największych dystrybutorów sprzętu komputerowego w Polsce, złożyła prospekt emisyjny do KPWiG. Giełdowy debiut planuje do końca 2006 roku. W ciągu dwóch lat grupa chce zostać liderem na polskim rynku dystrybucji sprzętu komputerowego - poinformowali w czwartek przedstawiciele Action.

"W drugiej połowie kwietnia złożyliśmy prospekt do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, i liczymy, że w tym roku uda nam się wejść na giełdę" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej prezes Action Piotr Bieliński.

"Żeby rozwijać się tak dynamicznie, jak to planujemy, będzie nam potrzebny kapitał" - dodał.

Prezes nie ujawnił szczegółów oferty, zostaną one przedstawione po zatwierdzeniu prospektu przez KPWiG. Oferującym akcje będzie BDM PKO SA.

Grupa Action zajmuje się hurtową sprzedażą sprzętu IT, jest drugim największym dystrybutorem w Polsce z około 17 proc. udziałem w rynku i wyprzedza pod tym względem spółkę Tech Data, do której należy 14 proc. rynku. Pierwszą pozycję na polskim rynku zajmuje ABC Data, która ma 19 proc. udział.

Reklama

Celem Action jest zdobycie pozycji lidera polskiego rynku dystrybucji sprzętu IT.

"Chcemy być liderem na polskim rynku hurtowej dystrybucji sprzętu komputerowego. Planujemy to osiągnąć w ciągu dwóch lat" - powiedział Bieliński.

Aby osiągnąć planowany cel firma chce się skupić na dalszym rozwoju sieci dystrybucji i potencjału logistycznego, poszerzyć ofertę handlową, wzmocnić swoją pozycję w segmencie przetargów publicznych, poszerzyć ekspansję w kanale sprzedaży internetowej i bardziej rozwinąć sprzedaż produktów pod własną marką.

Obecny system dystrybucji Action składa się z magazynu centralnego pod Warszawą, pięciu oddziałów na terenie całego kraju, sieci partnerów handlowych, dealerów i kanału internetowego. Internetowa platforma dla odbiorców odpowiada obecnie za 65 proc. zamówień.

Oprócz zwiększania udziałów w polskim rynku, Action planuje ekspansję zagranicą, w szczególności na Ukrainie, gdzie jest obecny od dwóch lat.

"Rynek ukraiński przypomina nasz rynek z początku lat dziewięćdziesiątych, więc stoi na początku drogi szybkiego rozwoju. Cechuje go niska konkurencja i rosnąca siła nabywcza społeczeństwa" - powiedział wiceprezes Kazimierz Lasecki.

"Chcielibyśmy osiągnąć dominującą pozycję w hurtowym i detalicznym handlu sprzętem IT i RTV/AGD w zachodniej i centralnej części Ukrainy" - dodał.

Sprzedaż detaliczna na Ukrainie realizowana jest przez Action przez sieć dziewięciu sklepów średniej wielkości Krez i trzech supermarketów Szok. W sumie posiada tam 12 sklepów o łącznej powierzchni ponad 7 tyś. metrów kwadratowych. Do końca 2006 roku spółka chce otworzyć dwa kolejne supermarkety Szok.

Action rozważ także rozszerzenie ekspansji na Słowację, Czechy, Litwę i Łotwę.

Obecnie ok. 10 proc sprzedaży grupy Action generowane jest z eksportu.

Po pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2005-2006, który kończy się w sierpniu, grupa Action miała 11,39 mln zł zysku netto, 14,81 mln zł zysku operacyjnego i 830 mln zł przychodów.

W całym roku obrotowym 2004/2005 grupa miała 14,17 mln zł straty netto, 14,71 mln zł straty operacyjnej i 1,33 mld zł przychodów. Jak poinformował dyrektor finansowy Action Andrzej Biały starta w roku 2004-2005 to wynik głównie wdrażania nowego systemy informatycznego i przeniesienia do nowego magazynu centralnego.

Action sprzedaje produkty największych światowych dostawców jak AMD, Sony, Samsung, LG, Hyundai, czy Microsoft, jak również oferuje sprzęt pod własnymi markami. Sprzedaż pod własnymi markami stanowi obecnie około 10 proc. całości przychodów, docelowo ma się ona zwiększać i w latach 2009-2010 osiągnąć około 15 proc.

Asortyment Action zawiera ponad 6 tys. pozycji. Największy udział w sprzedaży grupy Action w pierwszej połowie roku obrotowego 2005-2006 miały komputery (20,3 proc.), nośniki pamięci (16,8 proc.), urządzenia peryferyjne i multimedialne (13,8 proc.), monitory (12,3 proc.) i procesory (9,5 proc.). Action oferuje także sprzęt RTV/AGD, oprogramowanie i płyty główne.

Na czele grupy kapitałowej Action, stoi Action SA, która odpowiada za proces zakupu sprzętu komputerowego grupy od producentów. Do zadań spółki należy także dystrybucja, produkcja pod własnymi markami, obsługa internetowego kanału sprzedaży, działalność internetowa i zarządzanie grupą. Głównymi spółkami zależnymi Action są California Computer, Action Ukraina, A.PL, Prologic, Actina i SFK.

Action istnieje od 1991 roku. Akcjonariuszami spółki jest 9 osób fizycznych, współtwórców grupy Action. Największym akcjonariuszem jest prezes spółki Piotr Bielski, do którego należy 39 proc. akcji.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »