Alior Bank planuje o 25 proc. zmniejszyć liczbę placówek do 2022 r.

​- Nowa strategia Alior Banku na lata 2020-2022 zakłada zmniejszenie liczby placówek o 25 proc., nie oznacza to jednak przeprowadzenia zwolnień grupowych - poinformował na piątkowej konferencji prezes banku Krzysztof Bachta. Kurs banku na GPW spada teraz (godz. 14) o 7,36 proc.

- Zakładamy spadek liczy placówek o 25 proc., ale nie mamy planów wyjścia z żadnego segmentu geograficznego. Nie przewidujemy też zwolnień grupowych w horyzoncie strategii - powiedział Bachta. Prezes wyjaśnił, że planowany spadek liczby sieci palcówek dotyczy zarówno oddziałów własnych, jak i agencyjnych.

Na koniec 2019 r. bank dysponował siecią 820 placówek, z czego 197 to były oddziały tradycyjne, siedem - typu Private Banking. W sieci znalazło się też osiem Centrów Korporacyjnych oraz 608 placówek partnerskich.

Reklama

Alior Bank przedstawił w piątek nową strategię na lata 2020-2022, która przewiduje, że do końca tego roku bank będzie miał 30 placówek w nowym formacie, czyli większe niż obecnie i - jak wskazano - lepiej dostosowane do potrzeb klientów, a do roku 2022 ponad 100.

W strategii Alior Banku napisano, że jest ona oparta na wzrośnie organicznym i do końca jej zakończenia bank nie przewiduje wypłaty dywidendy.

Ponadto zakłada rozbudowę aplikacji mobilnej, rozszerzenie oferty o produkty pozabankowe. W planach jest też stworzenie w aplikacji systemu usług pozabankowych. Docelowo z aplikacji banku ma korzystać 1,5 mln klientów.

Alior planuje też zwiększenie udziału w portfelu kredytowym np. kredytów hipotecznych, leasingu i faktoringu.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Alior Bank | bank
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »