Reklama

Amica Wronki planuje kolejną akwizycję - transakcja możliwa do końca 2015 roku

Amica nie jest tylko polskim gigantem produkującym AGD. To firma licząca się w Europie. Teraz ma być jeszcze większa..

- Amica po przejęciu udziałów we francuskiej spółce handlowej pracuje nad kolejną, większą, akwizycją i liczy, że do transakcji dojdzie do końca roku - poinformował wiceprezes firmy Wojciech Kocikowski.

- Pracujemy nad kolejną akwizycją i jestem przekonany, że do końca roku uda nam się to ogłosić. To będzie większa operacja niż we Francji, będzie to przejęcie całej spółki, większościowych udziałów. Transakcja wpłynie raczej na przyszłoroczne wyniki, w tym roku tego nie odczujemy - powiedział Kocikowski.

Powiedział, że spółka ta ma kilkadziesiąt milionów euro rocznych obrotów.

Reklama

Amica Wronki informowała w sierpniu że za 1,6 mln euro kupiła 39,29 proc. udziałów we francuskiej spółce handlowej Sideme. Spółka ta będzie odpowiedzialna za dystrybucję produktów grupy Amica oraz budowanie pozycji marki Amica na rynku francuskim.

Przychody ze sprzedaży grupy w pierwszym półroczu 2015 r. wyniosły 926 mln zł, czyli wzrosły o 49 mln zł (6 proc.).

- Jeśli mamy 6-proc. wzrost po półroczu i jeśli uda nam się kwotowo wzrost powtórzyć w II półroczu, czyli będzie to 100 mln zł, to będziemy zadowoleni - powiedział Kocikowski.

- - - - -

Rekomendacja DM BPS dla papierów Amiki

Amica Wronki to największy polski producent dużego sprzętu AGD. Teraz na eksport trafia niemal 70 proc. produkcji, a plany na najbliższe lata przewidują dalszy wzrost sprzedaży zagranicznej. Tym samym firma lokuje się w gronie największych polskich eksporterów. Produkty spółki są najbardziej popularne w Niemczech i w Rosji. Grupa posiada w swoim portfolio dwie inne marki: Gram - duńska marka istniejąca od 1899 roku, przejęta przez Amikę w 2001 roku i znana w całej Skandynawii; oraz Hansa - ciesząca się dużą popularnością na rynkach Europy Wschodniej.

W ostatnim czasie Amica potwierdziła, iż poprzez racjonalne zarządzanie, negatywne efekty wynikające z konfliktu wschodniego mogą zostać zminimalizowane. Uważamy, iż w najbliższym roku pomimo szacowanego przez nas 20 proc. spadku sprzedaży do Rosji, Grupa wzrośnie na każdym poziomie wynikowym osiągając ok. 94 mln zł zysku netto w 2015 roku (+20 proc. r/r).

Ponadto w najbliższych latach wyniki Grupy wspierać będą:

1) dynamiczny rozwój sprzedaży w Wielkiej Brytanii (wprowadzenie piekarnika dwukomorowego w maju 2015),

2) rozwój na nowych rynkach w Hiszpanii i Francji,

3) rosnący rynek AGD w Europie,

4) uniezależnienie się od sprzedaży w Rosji,

5) rozwój mocy produkcyjnych 6) efektywniejsze zarządzanie ryzykiem kursowym.

Jako zagrożenia dla działalności postrzegamy natomiast m.in.

1) pogorszenie się sytuacji na Wschodzie,

2) wzrost konkurencji (połączenie Whirlpool i Indesit),

3) wzrost Capex-u w latach 2015-2018.

Z drugiej strony akcje Spółki po ubiegłorocznych wzrostach (+25 proc. od początku '14 i +44 proc. od początku '15) są nadal nisko wyceniane wskaźnikowo: P/E'15 13,0x, co w porównaniu z grupą porównawczą implikuje dyskonto w wysokości -35 proc.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki rozpoczynamy wydawanie rekomendacji od zalecenia KUPUJ i wyceniamy jedną akcję na 190,7 zł.

Rosnący rynek AGD. Widoczny wzrost rynku AGD w Europie (+5 proc. r/r) w 2014 roku sprzyjał Grupie. Rynkowe prognozy zakładają również kilkoprocentowy wzrost w 2015 roku.

Pomimo rynkowych przetasowań w ostatnim czasie, nie spodziewamy się istotnego wpływu na działalność spółki w najbliższych latach. Niemiecki BSH który ostatecznie zrealizował przejęcie upadłego FagorMastercook, w swoim planie restrukturyzacji planuje rozpoczęcie produkcji dopiero za kilka lat. Z drugiej strony jako potencjalny czynnik ryzyka postrzegamy połączenie Whirlpool z Indesitem.

Obecnie trudno jest jednak przewidzieć jaki wpływ na rynek będzie miała powyższa fuzja.

Rynek wschodni. Obecnie Grupa kieruje 23 proc. przychodów do Rosji, szacujemy, że sprzedaż do tego kraju wyniesie w 2015 ok. 375 mln (spadek o 20 proc. r/r). Zgodnie z opinią Zarządu obecnie widać jest lekkie ożywienie rynku (początek 2Q). W 2Q'15 przewidujemy spowolnienie spadków z końca 1Q, z dynamiką w okolicach 0 proc. r/r. Poprawie uległo również zarządzanie ryzykiem kursowym. Szacujemy, iż saldo z działalności finansowej w '15, zmniejszy się do wysokości od -20 do -10 mln zł, wobec -30 mln zł w 2014 roku.

Rekordowy 1Q'15. Szacujemy iż w okresie styczeń-marzec Grupa wypracowała rekordowe 20,0 mln zł zysku netto (+53 proc. r/r). Dwa pierwsze miesiące roku były pozytywnym zaskoczeniem dla Zarządu (wzrosty sprzedaży w Rosji, z uwagi na ponowne zatowarowanie się dystrybutorów po wyprzedażach w 4Q). Spodziewane załamanie sprzedaży w Rosji było odczuwane dopiero w marcu. Wzrostowi przychodów towarzyszyć powinien wzrost rentowności (podwyżki w Rosji i utrzymanie cen na innych rynkach). Zauważalne będą również niższe koszty finansowe, których wartość w 1Q'14 była zawyżona o dodatkowe 7 mln zł z uwagi na brak efektywnego hedgingu RUB/EUR. Szacujemy iż koszty finansowe w 1Q'15 spadną o ok. 5 mln r/r.

Realizacja strategii HIT2023.

Grupa Amica systematycznie zwiększa swoje moce produkcyjne, które na koniec 2015 roku wyniosą 1,5 mln sztuk kuchni rocznie. Docelowo Grupa chce rozbudować swoje możliwości do 2,2 mln sztuk w 2023 roku. Łączne nakłady w latach 2014-2018 szacujemy na 180 mln zł (z czego do 40 proc. w postaci zwolnień podatkowych do wykorzystania po 2018 roku). Zarząd prognozuje nakłady w wysokości od 120 do 180 mln zł. W swoim modelu zakładamy wyższą z tych dwu wartości.

Dywidenda pod znakiem zapytania. Decyzja dotycząca ewentualnej wypłaty dywidendy za rok 2014 podjęta będzie na walnym zgromadzeniu w połowie maja. Wypłata uzależniona jest od powodzenia obecnie negocjowanego przejęcia zachodnioeuropejskiego dystrybutora sprzętu AGD, który podobnie jak Amica sprowadza swoje towary z Turcji i Chin. Szacujemy iż podmiot ten generuje przychody w wysokości ok. 10-20 proc. sprzedaży Grupy. Powyższe przejęcie nie jest jednak uwzględnione w naszym modelu z uwagi na brak dokładniejszych danych.

DM BPS, maj 2015 r.

Sprawdź bieżące notowania Amiki na stronach BIZNES INTERIA.PL

Wasze komentarze
No hate

Wyrażaj emocje pomagając!

Grupa Interia.pl przeciwstawia się niestosownym i nasyconym nienawiścią komentarzom. Nie zgadzamy się także na szerzenie dezinformacji.

Zachęcamy natomiast do dzielenia się dobrem i wspierania akcji „Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy” na rzecz najmłodszych dotkniętych tragedią wojny. Prosimy o przelewy z dopiskiem „Dzieciom Ukrainy” na konto: ().

Możliwe są również płatności online i przekazywanie wsparcia materialnego. Więcej informacji na stronie: Fundacja Polsat Dzieciom Ukrainy.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »