Reklama

Bardzo dobry trzeci kwartał Libetu

Skonsolidowane przychody wiodącego producenta kostki brukowej w Polsce w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. wyniosły 207,6 mln zł, co oznacza 32-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej, kiedy wpływy sięgnęły 157,2 mln zł.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 r. Grupa wypracowała zysk operacyjny na poziomie 16,2 mln zł, co oznacza wzrost o 26 proc. w skali roku. Na poziomach zysku brutto i netto Grupa osiągnęła odpowiednio o 29 proc. i 18 proc. lepsze wyniki niż w tym samym okresie ubiegłego roku (9,7 i 7,8 mln zł).

Rok 2014 jest jednym z najlepszych w historii Spółki. W każdym kwartale Libet notował poprawę przychodów w stosunku do ubiegłego roku. Nieznacznie wyższą sprzedaż Libet wypracował jedynie w rekordowym 2011 r.

Reklama

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w trzecim kwartale. Pomimo istotnego przesunięcia sezonu sprzedażowego, notujemy ciągły wzrost obrotów, a dzięki konsekwentnej optymalizacji kosztów i dostosowaniu wolumenu produkcji do realizowanej sprzedaży, jesteśmy w stanie maksymalizować zyski firmy - mówi Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

W trzecim kwartale skonsolidowane przychody wzrosły w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej o 7 proc., osiągając poziom 89,8 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 9,0 mln zł. Grupa wypracowała 5,4 mln zł czystego zysku.

- Analizując wyniki trzeciego kwartału należy pamiętać o dwóch niejako powiązanych ze sobą kwestiach: rekordowym pierwszym półroczu 2014 r. oraz bardzo wysokiej bazie w trzecim kwartale 2013 r. Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na wyniki, jest zmiana struktury asortymentowej w związku z realizacją wielu publicznych inwestycji przed wyborami samorządowymi - tłumaczy Lehmann.

W październiku Libet sfinalizował przejęcie nowego zakładu produkcyjnego. Dzięki przejęciu fabryki w Toruniu, Libet nie tylko uzyskał bezpośredni dostęp do rynków skupionych wokół takich ośrodków miejskich jak Toruń, Bydgoszcz czy Włocławek, ale również znacznie skrócił dystans do klientów, których do tej pory obsługiwał z zakładów zlokalizowanych na Pomorzu, w Warszawie i Łodzi. Powyższe czynniki mają Spółce pozwolić zwiększyć jej przychody o 8-10 proc. w skali roku oraz przyczynić się do wzrostu marży operacyjnej ze względu na spadek kosztów logistyki. Regiony te tworzą również duży rynek na produkty Premium. Pierwsze przychody z zakładu w Toruniu mają pojawić się jeszcze w 2014 r.

Akwizycja zakładu w Toruniu stanowi element realizacji strategii Spółki, która zakłada dynamiczny wzrost w oparciu o zakup 2-3 zakładów produkcyjnych oraz kopalni żwiru w ciągu najbliższych pięciu lat. Pozwoli to firmie na zlikwidowanie "białych plam" na mapie Polski i zaoferowanie produktów firmy w regionach, w których ich dostępność była dotychczas niewystarczająca.

Libet konsekwentnie kontynuuje strategię, której celem jest zwiększenie udziału wysokomarżowych produktów Premium w całkowitej sprzedaży do 50 proc. na koniec 2015 r. W 2014 r. firma wprowadziła do sprzedaży ponad 50 nowych produktów, co ma pozwolić na dwukrotny wzrost wartości sprzedaży nowości w stosunku do ub.r.

Według szacunków PMR, w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku kostki Premium

z 32 do 34 proc., co daje mu w tym segmencie pozycję niekwestionowanego lidera. Jednocześnie Spółka zdołała zwiększyć udział w rynku kostki ogółem z 19 do 22 proc. i wyrównać tym samym poziom największego konkurenta. Badanie TNS Polska wskazuje natomiast, że Libet jest marką o największej sile wśród producentów kostki brukowej działających na terenie Polski i posiada jednocześnie największy z nich potencjał wzrostowy.

O LIBET S.A.

Libet S.A. to wiodący na polskim rynku producent kostki brukowej oraz niekwestionowany lider w segmencie kostki brukowej Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »