BESI rekomenduje akcje Agory

W raporcie z 22 kwietnia BESI Grupo Novo Banco podtrzymuje rekomendację KUPUJ dla Agory i podnosi cenę docelową akcji spółki do 14,1 PLN (z 10,3 PLN).

W raporcie z 22 kwietnia BESI Grupo Novo Banco podtrzymuje rekomendację KUPUJ dla Agory i podnosi cenę docelową akcji spółki do 14,1 PLN (z 10,3 PLN).

Wzrost ceny docelowej został spowodowany przede wszystkim mniejszym niż wcześniej oczekiwano spadkiem segmentu prasy (EBITDA na okres 2015E/16E/17E podniesiona do 19,1/11,6/2,7 mln PLN w porównaniu z 9,8/-2,3/-11,4 mln PLN dzięki wyższej cenie egzemplarzowej i prenumeratom cyfrowym) i obniżką stóp procentowych o 50 pb w marcu 2015.

Głównym motorem wzrostu pozostaje segment kinowy. Po rekordowej sprzedaży biletów w kinach na poziomie 40,4 mln w 2014 (+11 proc. rok do roku), 1Q15 przyniósł kolejny rekord 13,6 mln biletów (+14 proc. rok do roku). W połączeniu z trzema projektami dystrybucji filmowej w 1Q15 o łącznej liczbie 1,1 mln sprzedanych biletów powinno to w istotny sposób wesprzeć wyniki segmentu kinowego (analitycy spodziewają się przychodów na poziomie 88,5 mln PLN, +25 proc. rok do roku, oraz EBITDA 21,3 mln PLN, +92 proc. rok do roku).

Reklama

Rynek reklamy pozostaje w cyklu wzrostowym i w połączeniu z wyborami prezydenckimi i parlamentarnymi w 2015 roku powinno to zrównoważyć spowolnienie w segmencie prasowym oraz wesprzeć segment outdooru, telewizji i internetu. BESI oczekuje, że w efekcie rynek reklamy będzie w 2015 roku nadal rosnąć w tempie +3,5 proc. (w porównaniu z 2,7 proc. w 2014 roku).

Analitycy ponownie podkreślają, że Agora nie powinna być już traktowana jako spółka wyłącznie prasowa, ponieważ inne segmenty zaczynają więcej niż równoważyć spadki w prasie (kino, radio, internet). Z drugiej strony, rosnąca sprzedaż płatnego dostępu do treści cyfrowych oraz wyższa cena egzemplarza papierowego wyraźnie kompensują negatywny trend w segmencie prasy.

Okres 2015-16 powinien przynieść ujemne saldo wolnych przepływów pieniężnych, które jest jednak spowodowane "dobrymi" nakładami inwestycyjnymi na organicznie rozwijające się segmenty takie jak kino, outdoor, telewizja i radio, które powinny przekształcić model biznesowy i pomóc Agorze wrócić na ścieżkę wzrostu.

Konrad Księżopolski, Dyrektor Zespołu Analiz Giełdowych, BESI Grupo Novo Banco

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »