Black Point sfinalizował akwizycję SCOT
Black Point S.A. sfinalizowała nabycie pozostałych 50 proc. udziałów w SCOT. Celem strategicznym spółki jest osiągnięcie pozycji lidera Europy Środkowo-Wschodniej w branży alternatywnych materiałów do druku.
Dzięki przejęciu SCOT, wyspecjalizowanego dystrybutora sprzętu i materiałów eksploatacyjnych producentów urządzeń drukujących (OEM - Original Equipment Manufacturer), oraz dystrybutora i właściciela marki "Printé" - materiałów alternatywnych, konkurujących z innymi markami alternatywnymi, według badania IDC za rok 2011 Black Point wraz z "Printé" posiada ponad 19 proc. udział w ujęciu ilościowym w rynku alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Dołączenie spółki SCOT do Grupy Black Point pozwoli na zaoferowanie klientom kompletnej oferty materiałów eksploatacyjnych: Black Point - wysokojakościowa marka premium, Printé - uznana marka ekonomiczna, Visus - narzędzie przetargowe.
- Głównym atutem połączonych marek będzie strategia jakościowa, bazująca na wiedzy i doświadczeniu Black Pointa, jako producenta jakościowych materiałów do druku o rozpoznawalnej marce i światowym zasięgu działalności. Wysokie kompetencje firmy SCOT w dystrybucji produktów, jak również sprzedaży urządzeń i materiałów eksploatacyjnych OEM, powodują, że mamy kompletną i bardzo korzystną ofertę z obszaru druku - mówi Kamila Yamasaki, prezes zarządu Black Point S.A.
Przesłankami akwizycji SCOT są z jednej strony wyzwania rynkowe w branży materiałów eksploatacyjnych, czyli tworzenie marek własnych przez dużych dystrybutorów IT, presja cenowa, spadek jakości wskutek importu z Chin, z drugiej zaś cele strategiczne Grupy Black Point, tworzenie dynamicznej, opartej o kulturę ciągłego wdrażania zmian organizacji zdolnej do osiągnięcia pozycji lidera w alternatywie w Europie Środkowo-Wschodnie, dbającej o wzrost wartości dla akcjonariuszy. Dzięki połączeniu mocnych stron Black Pointa i SCOT, będziemy mogli znacznie przyspieszyć rozwój Grupy - dodaje Kamila Yamasaki, Prezes Zarządu Black Point S.A.
Działalność operacyjna Black Point i SCOT ma charakter komplementarny. Nowy podział kompetencji w powiększonej Grupie Black Point zakłada, że Spółka Black Point będzie odpowiadać za zarządzanie strategiczne Grupą, projektowanie i produkcję materiałów eksploatacyjnych pod markami "Black Point", "Printé" i "VISUS", zarządzanie centrum logistyki zakupów dla marek własnych. Eco Service wraz ze spółkami zależnymi TBG GMbH i Eco Service China Ltd. odpowiada za ogólnoświatowy handel pustymi kartridżami, stanowiącymi surowiec do produkcji materiałów alternatywnych. SCOT będzie odpowiedzialny za kreowanie i promowanie oferty, dystrybucję produktów, zarządzanie magazynem i logistyką wysyłek. Zarząd Black Point skalkulował synergie kosztowe na poziomie ok. 4 mln zł rocznie. Dodatkowo, relokacja produkcji dla marki "Printé" z Chin do Black Pointa, negocjacje z dostawcami i wdrożenie nowej technologii dla produktów Visus wygeneruje dodatkową marżę w wysokości 2 mln zł rocznie.
Wartość transakcji w wyniku, której Black Point przejął kontrolę w SCOT wynosi 14,47 mln zł. Akwizycja zostanie sfinansowana ze środków własnych spółki, kredytu bankowego oraz z emisji akcji Black Point S.A. Organizacyjna integracja obu spółek już trwa i jej zasadnicza część ma być zakończona do końca 2012 roku.
Po 2 latach zapowiedzi o realizowaniu rozwoju między innymi przez strategiczne alianse kapitałowe, Grupa Black Point przeprowadziła największą akwizycję wśród spółek notowanych na NewConnect, przejmując podmiot o ponad dwukrotnie większych przychodach, dowodząc jednocześnie, że rynek NewConnect spełnia swoją rolę i przyciąga stabilne i wiarygodne podmioty odnoszące sukcesy biznesowe - mówi Szczepan Czyczerski, wiceprezes zarządu Profescapital Sp. z o.o., doradcy transakcyjnego Grupy Black Point.
Przejęcie będzie miało istotny wpływ na majątek Grupy Kapitałowej Black Point i jej wyniki finansowe. Zarząd opublikował prognozę skonsolidowanych wyników finansowych Grupy z uwzględnieniem akwizycji SCOT na rok 2013, która zakłada osiągnięcie przychodów na poziomie 214 mln zł, EBITDA w wysokości 9 mln zł, zadłużenie wyniesie 10 mln zł.
Opr. MM