Boruta Zachem z rekordowymi przychodami w 2Q 2019 r.

Boruta-Zachem - spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemiczno-kosmetycznej, w drugim kwartale wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży - jest to wynik o 54 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.

Boruta-Zachem - spółka notowana na NewConnect, działająca w branży chemiczno-kosmetycznej,   w drugim kwartale wypracowała 8,3 mln zł przychodów ze sprzedaży - jest to wynik o 54 proc. wyższy w porównaniu do poprzedniego roku. Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności.

Boruta Zachem w 2Q 2019 r. dynamicznie zwiększyła wyniki ze sprzedaży (8,3 mln zł wobec 5,4 mln zł) i osiągnęła rentowność netto osiągając zysk na poziomie 439 tys. zł. W poprzednim roku spółka odnotowała stratę w wysokości 236 tys. zł. W I połowie 2019 r. przychody Boruty wyniosły 14,2 mln zł i były o 33 proc. wyższe niż przed rokiem. Właściciel marek OnlyBio i OnlyEco zamknął pierwszą połowę roku zyskiem w kwocie 13 tys. zł. Jest to wynik znacząco lepszy niż ten, który był notowany za I połowę 2018 r., gdzie zanotowano stratę w wysokości 945 tys. zł.

Reklama

- Wypracowane wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia produkcji oraz koncentracja na eko-konsumenta to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny rozwój firmy i przynosi powoli efekty finansowe. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem skali naszego działania, a w drodze są już nowe kontrakty z zagranicznymi odbiorcami - powiedział Marcin Pawlikowski, Wiceprezes Zarządu Boruta-Zachem S.A.

Spółka zależna Boruty, firma Laboratorium Naturella w drugim kwartale br. podpisała długoletnią umowę z ambasadorką marek Panią Katarzyną Bosacką. Plan działań marketingowych na 2019 r. uwzględnia zwiększenie obecności marek OnlyBio i OnlyEco w prasie drukowanej i Internecie.

Firma planuje również zwiększyć zaangażowanie w działania digitalowe.

Spółka obecnie koncentruje się na poszerzaniu współpracy z sieciami handlowymi i drogeryjnymi.

W czerwcu firma sfinalizowała umowę z siecią Rossmann, jedną z największych sieci drogeryjnych

w Polsce. Dzięki umowie naturalne produkty firmy trafiły na półki do 800 placówek tej sieci na terenie kraju. Jednocześnie w drugim kwartale spółka rozszerzyła liczbę indeksów dostarczanych do sieci drogeryjnych Hebe i Super Pharm. Laboratorium Naturella rozpoczęło również współpracę z lokalną siecią drogerii Koliber - obecnie sieć ma pod swoimi skrzydłami 130 drogerii. Dodatkowo firma

w drugim kwartale podpisała nowe umowy z sieciami handlowymi Auchan i Tesco. Poza rozszerzeniem współpracy z sieciami działającymi na polskim rynku, prowadzone są również zaawansowane rozmowy z zagranicznymi partnerami. Spółka w ostatnim czasie wystawiała produkty OnlyBio i OnlyEco

na targach Beautyworld Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof North America w Las Vegas.

Dzięki takim inicjatywom firma zwiększa swoją rozpoznawalność i nawiązuje relacje biznesowe. Obecnie na bardzo zaawansowanym etapie są negocjacje dystrybucyjne z partnerem z Kanady i USA. Produkty spółki są już dostępne na wielu rynkach zagranicznych.

Koncentracja na rozwijanej gałęzi eko-biznesu i zaangażowanie w działania mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek w Polsce i na świecie to czynniki, które w ocenie Zarządu powinny przynieść wymierne efekty w postaci znaczącej dynamiki wzrostu przychodów w kolejnych okresach.

BORUTA-ZACHEM S.A. jest firmą produkcyjną, działającą w branży chemicznej, która dostarcza rozwiązania dla wielu gałęzi gospodarki. Działalność firmy skupiona jest w trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych. Przedsiębiorstwo jest uznanym producentem barwników, pigmentów, rozjaśniaczy optycznych oraz innych środków chemicznych. Boruta Zachem jest pierwszym w Polsce i jednym z nielicznych na świecie producentem biosurfaktantów. Stosowana przez Borutę-Zachem technologia ich produkcji jest pionierska w skali światowej oraz stanowi kluczowe znaczenie dla przyszłego rozwoju spółki.

Od 2014 r. Boruta Zachem S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect.

Intwria.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »