Brak zimy skorygował plany sprzedaży
Zarząd Intersport Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie opublikował w dniu 13 grudnia br. korektę prognozy finansowej na rok 2011.
Po korekcie spółka prognozuje osiągnięcie w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 roku:
- przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 192 mln PLN,
- strata brutto w przedziale kwotowym: od - 11,0 mln PLN do -9,0 mln PLN,
- wartość EBITDA w przedziale kwotowym: od -0,8 mln PLN do 1,2 mln PLN.
Czynnikami wpływającymi bezpośrednio na konieczność weryfikacji prognozy jest nietypowa pogoda, która negatywnie wpływa na najważniejszy w skali roku okres sprzedażowy. Utrzymującą się w grudniu wysoka temperatura i brak śniegu wpłynęła na mniejszą ilość klientów odwiedzających salony spółki r/r oraz przesunęła w czasie impuls zakupowy towarów "feryjnych".
Największe obroty oraz wysokie marże są w dużej mierze wypracowywane ze sprzedaży asortymentu zimowego (sprzęt narciarski i snowboardowy, odzież zimowa, odzież narciarska i snowboardowa, czapki, rękawiczki, bielizna termiczna, kaski, łyżwy, sanki, itp.). Brak aury zimowej powoduje zmniejszenie obrotów w tych kategoriach oraz konieczność organizowania promocji cenowych co generuje mniejszą marżę od zakładanej. Utrzymujący się wyższy niż zakładano kurs EUR/PLN również negatywnie wpłynął na wyniki spółki.
Zarząd zakłada, że przedstawi swoje stanowisko w sprawie zrealizowania prognozy:
•w zakresie osiągniętych przychodów ze sprzedaży za rok 2011 - w raporcie sprzedaży za grudzień 2011 roku oraz narastająco za cały rok 2011, który opublikowany będzie do 5 stycznia 2012 roku;
•w zakresie wypracowanego wyniku brutto oraz EBITDA - po oszacowaniu wstępnych wyników za rok 2011, których prezentacja będzie możliwa na początku lutego 2012 roku.
Tutaj sprawdzisz notowania spółki Intersport Polska S.A
Jednocześnie poinformowano, że w 2012 roku Intersport Polska S.A. planuje wzrost obrotów oraz wypracowanie dodatniego wyniku finansowego w związku z niską bazą sprzedaży roku 2011 oraz uzyskaniem tytułu Oficjalnego Sklepu Sportowego z licencjonowanymi produktami UEFA EURO 2012 (wyłączność sprzedaży produktów sportowych na stadionach i Fan Zonach).
Szczegóły zostaną podane na początku lutego 2012 roku.
Opr. MM