Braster podsumowuje pierwsze miesiące sprzedaży
Producent unikalnego w skali świata urządzenia do samodzielnego badania piersi sprzedał blisko 2.000 urządzeń oraz prawie 500 usług w formie abonamentu w ciągu pierwszych 2,5 miesięcy obecności na rynku. W tym okresie udało się pozytywnie zweryfikować poprawność działania systemów teleinformatycznych, procesów logistycznych i obsługi klienta, a także zbudować znaczącą świadomość wśród kobiet.
Spółka w ciągu pierwszych miesięcy od debiutu produktu na rynku, który miał miejsce 19 października, sprzedała 1.917 urządzeń, w tym: 1.635 samych urządzeń (w tym 1.444 do aptek z prawem zwrotu lub wydłużeniem terminu zapłaty) i 282 urządzeń wraz z abonamentem. Ponadto sprzedane zostały 474 abonamenty bez urządzeń.
- System Braster jest zupełnie nową kategorią produktu medycznego w Polsce. Zanim konsument dokładnie zapozna się z naszym produktem i usługami, może upłynąć trochę czasu. Mimo tak krótkiego okresu, widzimy pewne trendy w sprzedaży, a także bardzo duże zainteresowanie zarówno ze strony konsumentek, jak i potencjalnych partnerów. - twierdzi Marcin Halicki, Prezes Zarządu Braster S.A.
Na koniec 2016 roku, Braster miał podpisane umowy z 14 kluczowymi sieciami, które dysponują 687 aptekami na terenie kraju. Większość dostaw do aptek realizowana była etapowo i miała miejsce głównie na przełomie listopada i grudnia. Zawarcie umowy z siecią i dostarczenie urządzenia do aptek to początek procesu sprzedaży w tym kanale. Efektywna sprzedaż realizowana jest dopiero po przeprowadzeniu pełnego szkolenia produktowego dla farmaceutów.
- Niezwykle ważnym dla nas procesem jest jak najszybsze przeszkolenie farmaceutów pod względem informacji, które należy przekazać konsumentce. Wzrost sprzedaży będzie zależał m.in. od tego jak dobrze zmotywowany i przeszkolony jest personel. Widzimy to na przykładzie jednej z sieci aptek, gdzie dzięki przeszkoleniu wszystkich farmaceutów, 70 proc. dostarczonych urządzeń zostało sprzedanych. - tłumaczy Marcin Halicki, Prezes Zarządu Braster S.A.
Braster cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Od 19 listopada do końca grudnia sklep internetowy producenta odwiedziło blisko 115 tys. unikalnych użytkowników. Przez dość krótki okres obecności na rynku firmie udało się zbudować wysoką świadomość profilaktyki raka piersi wśród kobiet, co było pierwszym celem kampanii marketingowej. Obecnie spółka rozpoczyna pracę nad zwiększeniem konwersji świadomości na zakup produktu. Pracuje także nad innymi kanałami sprzedaży takimi jak własny telemarketing.
Spółka planuje w I półroczu 2017 r. wprowadzić urządzenie do sprzedaży na wybranych rynkach UE, a w II półroczu 2017 r. wejść do USA, gdzie jest największy potencjał sprzedażowy.
BRASTER S.A. - jako jedyna firma na świecie - posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała urządzenie BRASTER - innowacyjny medyczny tester termograficzny służący do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.
Skuteczność urządzenia BRASTER została potwierdzona w przeprowadzonych w 2013 i 2016 r. badaniach klinicznych THERMACRAC i THERMAALG. Wyniki badań wskazały, że BRASTER jest skutecznym narzędziem wspierającym diagnostykę, komplementarnym wobec mammografii i ultrasonografii, które znacząco zwiększa możliwość wykrycia raka na bardzo wczesnym etapie rozwoju.
Zgodnie z ogłoszoną w listopadzie 2014 r. strategią na lata 2015-2021, urządzenie BRASTER będzie adresowane bezpośrednio do kobiet. Jednocześnie realizowany model biznesowy zakłada, że docelowo ok. 70 proc. przychodów spółki będzie generowała sprzedaż wysokomarżowych usług telemedycznych oferowanych w pakietach wraz z urządzeniem. BRASTER w czwartym kwartale 2016 r. wprowadził urządzenie do sprzedaży w Polsce, a w 2017 r. planuje wejść na pierwsze rynki europejskie oraz na rynek amerykański. Od 2018 r. planowana jest dalsza ekspansja, m.in. na rynki innych państw Unii Europejskiej.
BRASTER S.A. w 2012 r. zadebiutował na NewConnect, a od 2015 r. jest notowany na głównym rynku GPW.
mzb .