CCC pokazało wyniki i ma apetyt na więcej. "Nasze ambicje sięgają wyżej"

Grupa CCC chce w 2024 roku osiągnąć dwucyfrowy wzrost sprzedaży i poprawę marży brutto w każdej linii biznesowej - poinformował w komunikacie prasowym prezes spółki i założyciel obuwniczego imperium, Dariusz Miłek. "Za nami niezły sprzedażowo i wynikowo kwartał, ale nasze ambicje sięgają wyżej" - stwierdził.

 "Naszym celem pozostaje trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów" - powiedział prezes CCC.

Grupa CCC to nie tylko flagowe sklepy pod marką o tej samej nazwie, ale też szyldy eobuwie. pl, Modivo, HalfPrice i DeeZee. Prezes Miłek liczy na to, że w 2024 r. konsumenci będą kupować więcej, co wesprze biznes grupy.

Prezes CCC liczy na to, że w tym roku ludzie będą kupowali więcej

"Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych. Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży grupy, poprawa marży brutto w każdej bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych" - dodał Miłek.

Reklama

Grupa CCC wstępnie szacuje, że w czwartym kwartale roku obrotowego 2023/24 (obejmuje on okres listopad 2023 r. - styczeń 2024 r.) miała 243 mln zł zysku EBITDA (to miara zyskowności przed odliczeniem kosztów odsetek, podatków i amortyzacji - red.) i 96 mln zł zysku operacyjnego. Przed rokiem CCC miało 50 mln zł straty operacyjnej, a zysk EBITDA wynosił 92 mln zł. Przychody grupy wzrosły w IV kwartale o 4 proc. w ujęciu rok do roku, do 2,527 mld zł. Spółka w szacunkach nie podaje zwyczajowo zysku netto.

CCC poinformowało, że rekordową sprzedaż w kwartale osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl, związanej z nieoptymalną strukturą zapasu. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostawało HalfPrice z dynamiką 53 proc. rok do roku.

CCC podsumowuje IV kwartał, wskazuje na umocnienie marży

Według szacunków spółki, marża brutto na sprzedaży w IV kwartale wzrosła o 3,7 pkt. proc. rok do roku do 46,7 proc. Grupa podała, że poprawa wynika ze skokowego umocnienia marży w CCC i HalfPrice.

Jak podano, koszty sprzedaży i administracji były nieznacznie niższe w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, przy wzroście powierzchni handlowej o 10 proc.

"Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12 proc. rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej. HalfPrice, mimo swojego młodego wieku i etapu dynamicznego rozwoju, na którym się znajduje, notuje już wysoką rentowność, powyżej pierwotnie planowanej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu, co sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności" - powiedział prezes Dariusz Miłek.

Na koniec stycznia 2024 roku sieć sprzedaży grupy CCC miała 780,6 tys. metrów kwadratowych powierzchni.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: ccc | wyniki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »