Reklama

CD PROJEKT skokowo rozwija segment cyfrowej dystrybucji

Notowana na warszawskiej giełdzie Grupa CD PROJEKT (walor CDR) ma za sobą udane pierwsze 6 miesięcy 2013 r. W tym czasie grupa wypracowała: 63,06 mln zł przychodów, wynik EBITDA na poziomie 8,51 mln zł oraz zysk netto w kwocie 7,71 mln zł. Pozytywny wpływ na wyniki ma utrzymująca się sprzedaż gier "Wiedźmin" oraz "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" a także bardzo dynamiczny rozwój globalnej sprzedaży cyfrowej realizowanej przez GOG.com.

Na koniec czerwca spółka posiadała środki pieniężne i ich ekwiwalenty w wysokości 26,51 mln zł oraz pozostałe aktywa finansowe (to jest jednostki funduszy inwestycyjnych o wysokiej płynności) o wartości 817 tys. zł. Zadłużenie wynosiło zaledwie 309 tys. zł. Jednocześnie przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 6,29 mln zł wobec 4,40 mln zł przed rokiem. W tym okresie nakłady na produkcję gier, ujęte w przepływach operacyjnych wyniosły 9,05 mln zł.

Reklama

Spółce w pierwszym półroczu udało się zgodnie z harmonogramem realizować prace nad dwoma kluczowymi tytułami - Wiedźminem 3 i Cyberpunkiem 2077. Pierwsze publiczne pokazy kolejnej części Wiedźmina dla partnerów biznesowych i mediów spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem. Tytuł zdobył w czerwcu 58 nagród na najważniejszych targach branżowych E3. Uzyskiwana na wiele miesięcy przed premierą rekordowa ilość nagród bardzo pozytywnie wróży przyszłej sprzedaży gry.

- Po I połowie roku Grupa CD PROJEKT jest w zdecydowanie dobrej sytuacji finansowej. Zaprezentowane wyniki finansowe są dowodem na to stabilność naszego biznesu, który potrafi zarabiać i generować pozytywne przepływy nawet w okresie wzmożonych inwestycji - powiedział prezes zarządu CD PROJEKT Adam Kiciński.

Sprawdź notowania CD PROJEKT SA na stronach INTERIA.PL

TRZECIA CZĘŚĆ WIEDŹMINA W PRZYSZŁYM ROKU

W lutym tego roku, należące do spółki, studio CD Projekt RED ogłosiło że trzecia część serii gier o Geralcie będzie nosić tytuł "Wiedźmin 3: Dziki Gon" i zostanie wydana w 2014 r. Ta zapowiedź rozpoczęła kampanię promocyjną, która będzie kluczowa dla sukcesu nadchodzącej gry.

- Zaczęliśmy najlepiej jak można, bo Dziki Gon został zapowiedziany za pośrednictwem magazynu Game Informer - największego i najbardziej wpływowego czasopisma o grach na świecie docierającego do 34 milionów graczy. Geralt znalazł się na jego okładce a w poświęconym mu czternastostronicowym materiale grę określono jako obowiązkową pozycję następnej generacji RPG - zaznaczył Adam Kiciński.

Od tej pory "Wiedźmin" trafił na wiele kolejnych okładek. Grę prezentowano też na największych targach branżowych E3 w Los Angeles, gdzie okazał się jednym z najbardziej "gorących" tytułów. Łącznie na E3 "Wiedźmin 3" zdobył 58 nagród przyznanych zarówno przez graczy, jak i przedstawicieli międzynarodowej prasy z 48 magazynów i serwisów internetowych, w tym tak prestiżowych jak: IGN, GameStop, Official Xbox Magazine, PC Gamer. Grę nagradzano między innymi w kategoriach: najlepsza gra targów, najbardziej oczekiwana gra, najlepsze RPG targów, nagroda publiczności.

- Tak wielkie zainteresowanie pozwala nam potwierdzić wcześniejsze oceny, zgodnie z którymi Wiedźmin 3: Dziki Gon ma zdecydowanie większy potencjał sprzedażowy niż nasze poprzednie tytuły - tym bardziej że równocześnie ukaże się w wersjach na komputery PC, Playstation 4 oraz Xbox One - podkreślił prezes CD PROJEKT.

Tą ocenę potwierdza też popularność zwiastuna wideo gry, który został opublikowany w internecie 14 sierpnia - jego oglądalność znacząco przewyższa oglądalność zanotowaną przez materiały reklamujące poprzednie części serii.

Pierwsza i druga część Wiedźmina nadal dobrze się sprzedają. Dzięki temu, grupa w segmencie produkcja gier osiągnęła w I połowie roku przychody w wysokości 10,67 mln zł i 2,18 mln zł zysku netto produkując równolegle dwie duże gry.

DYNAMICZNY WZROST GOG.COM

W I połowie roku największy wpływ na wyniki Grupy miał segment "globalna cyfrowa dystrybucja gier", w której CD PROJEKT działa za pośrednictwem serwisu www.GOG.com. Przychody GOGa wzrosły prawie dwukrotnie w stosunku do I połowy ubiegłego roku i wyniosły 30,77 mln zł. Zysk netto wzrósł o 105 proc. rok do roku i wyniósł 6,35 mln zł.

- Serwis GOG.com utrzymuje wysokie tempo rozwoju i pozycję wschodzącej gwiazdy na globalnym rynku cyfrowej dystrybucji gier. Chcemy, aby dynamika rozwoju tego serwisu została utrzymana - podkreślił Adam Kiciński.

Obecnie, po pięciu latach od założenia, GOG.com ma w ofercie 600 tytułów i współpracuje z ok. 170 dostawcami. W maju prestiżowy tygodnik "Time" uznał serwis za jedną z 50 najlepszych stron internetowych świata. To nagroda m.in. za wsparcie dla alternatywnych produkcji oraz nie stosowanie zabezpieczeń DRM, które są nielubiane przez graczy, bo potrafią utrudnić korzystanie nawet z legalnie kupionego oprogramowania. Kolejny wyróżnik GOG.com to polityka cenowa - serwis nie dzieli klientów na różne regiony i na wszystkie produkty oferuje tylko jedną cenę globalną.

Celem GOG jest utrzymanie tempa rozwoju biznesu i umocnienie pozycji drugiej, pod względem popularności, niezależnej platformy cyfrowej dystrybucji gier na świecie. Ponadto GOG prowadzi dwa duże projektu badawczo-rozwojowe, które mogą mieć istotny wpływ na dynamikę przyszłego wzrostu.

CDP.PL ROZWIJA LOKALNĄ PLATFORMĘ CYFROWEJ DYSTRYBUCJI

Działalność w segmencie cyfrowej dystrybucji rozwija również spółka CDP.pl, która w październiku zeszłego roku uruchomiła serwis cdp.pl. W trakcie pierwszego półrocza oferta serwisu rozszerzyła się również o książki i komiksy w wersji elektronicznej. Prowadzone są też testy serwisu filmowego.

W II kwartale CDP.pl znacząco wzmocniło swój serwis zawierając umowę na cyfrową dystrybucję gier firmy Electronic Arts, który jest jednym z liderów globalnego rynku cyfrowej rozrywki. Dzięki temu na platformę cdp.pl trafiły tytuły z takich przebojowych serii jak "The Sims", "FIFA", "Battlefield" czy "Mass Effect". Kolejną umowę dystrybucyjną zawarto w czerwcu ze szwedzkim deweloperem Paradox Interactive, znanym głównie ze strategicznej serii "Europa Universalis".

CDP.pl jest też wydawcą i dystrybutorem gier oraz filmów na płytach DVD oraz Blu-ray a także gier karcianych oraz planszowych. W I połowie roku spółka zanotowała 21,85 mln zł przychodów oraz 1,08 mln zł straty netto.

- - - - -

Studio CD Projekt RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego.

Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360.

W maju 2012 r. spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego.

W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon. Tytuł został po raz pierwszy zaprezentowany na targach E3, na których zebrał 58 nagród - okazał się też jedną z najważniejszych i najczęściej komentowanych gier tych targów. Wcześniej, na swoich konferencjach, Sony (w lutym) oraz Microsoft (tuż przed E3) poinformowały, że najnowsza część Wiedźmina ukaże się na ich konsolach nowej generacji: PS4 oraz Xbox One. Premiera gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" zapowiedziana jest na 2014 r.

W 2008 roku powstał należący do Grupy CD PROJEKT anglojęzyczny serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych.

Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.

CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray.

W październiku 2012 r. spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji CDP.pl oferujący graczom możliwość zakupu i ściągnięcia przez internet gier komputerowych, ebooków i ekomiksów.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin" | R. | CD Projekt | 'Wiedźmin' | projektu

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »