CD Projekt zakłada rozpoczęcie równoległej pracy nad projektami AAA od 2022 r.
CD Projekt zakłada rozpoczęcie równoległej pracy nad projektami AAA od 2022 roku - podała spółka w aktualizacja strategii. W tym roku chce wydać "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmina 3" w wersjach na nowe konsole, pracuje też nad dodaniem do "CP 2077" elementów gry przez internet.
"Chcemy mieć pewność, że możemy pracować z dwoma globalnymi markami jednocześnie, zachowując najwyższą jakość naszych produkcji. Stawiamy na rozwój technologii i planujemy zbudować wszechstronne zespoły łączące różne specjalizacje i kompetencje. Wszystkie planowane zmiany mają nam umożliwić równoległe tworzenie gier i dodatków z segmentu AAA począwszy od 2022 roku" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Paweł Zawodny, CTO i szef produkcji w CD Projekt Red.
Plany spółki na 2021 rok to patche i aktualizacje do "Cyberpunk 2077" oraz darmowe dodatki do gry i wydanie wersji na najnowszą generację konsol PlayStation i Xbox. Firma chce ponadto wydać grę mobilną "The Witcher: Monster Slayer", rozwijać dalej "Gwinta" oraz upublicznić wersję "Wiedźmina 3" na nowe konsole. W prezentacji podano, że jak dotąd firma sprzedała ponad 50 mln gier z serii "Wiedźmin".
Spółka podała, że długofalowe rozważania obejmują m.in. gry mobilne oraz produkcje filmowe osadzone w świecie "Cyberpunk 2077". Obecnie trwają prace nad dodaniem do gry "elementów online".
Firma planuje zmianę sposobu, w jaki zapowiada i promuje gry.
"Kolejne kampanie marketingowe mają być znacznie krótsze, a materiały promocyjne będą publikowane bliżej premiery danego tytułu i będą prezentować nagrania z poszczególnych platform, na których gry zostaną wydane. Zmienia się również podejście spółki wobec zapowiadania nowych produkcji studia - każdego roku CD Projekt przedstawi plan aktywności na najbliższe kwartały" - napisano w informacji prasowej.
Studio planuje rozszerzyć potencjał rozgrywki przez internet w swoich produkcjach - stworzy technologię sieciową, którą będzie można wplatać w proces tworzenia przyszłych gier.
"Technologia ta będzie napędzać komponenty online, które sukcesywnie będą wprowadzane do tytułów studia. Pozwoli także na rozwijanie społeczności online — zostanie ona oparta na platformie GOG Galaxy, która łączy osoby grające zarówno w gry wydane przez CD Projekt Red, jak i inne tytuły" - napisano.
Firma zamierza zwiększyć aktywność w zakresie fuzji i przejęć, co ma pomóc rozwijać studio, zwłaszcza w obszarze technologicznym.
BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami
CD Projekt podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich kupi studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 roku - poinformował CD Projekt w komunikacie.
- Dobrze znamy zespół Digital Scapes, to nasz zaufany partner. Od trzech lat intensywnie z nimi pracujemy i mamy do nich pełne zaufanie. Digital Scapes wniosło w Cyberpunka 2077 ogrom pracy, pomagając przy rozwijaniu gry i usprawnianiu rozmaitych funkcjonalności. Nowy zespół, oprócz ogólnego wkładu w nasze projekty, pomoże nam udoskonalić naszą technologię i pogłębić zakres kompetencji w tym obszarze - powiedział Paweł Zawodny, szef produkcji, CTO w CD Projekt RED.
CD Projekt RED Vancouver dołączy do trzech istniejących już zespołów deweloperskich w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu - by wraz z nimi pracować nad kolejnymi produkcjami studia.
Zespół z Vancouver zatrudnia kilkunastu doświadczonych twórców gier różnych specjalności, w tym specjalizujących się w projektowaniu rozgrywki wieloosobowej, programowaniu i animacji na wszystkie główne platformy.