Cena emisyjna akcji City Interactive ustalona na 9 zł

Cena emisyjna akcji City Interactive, producenta gier komputerowych, została ustalona na 9 zł, czyli w dolnej granicy przedziału wynoszącego od 9 do 12 zł - poinformowała spółka w komunikacie. Oferta publiczna City Interactive obejmuje 400 tys. akcji serii A oraz 2,5 mln akcji serii C nowej emisji.

Cena emisyjna akcji City Interactive, producenta gier komputerowych, została ustalona na 9 zł, czyli w dolnej granicy przedziału wynoszącego od 9 do 12 zł - poinformowała spółka w komunikacie. Oferta publiczna City Interactive obejmuje 400 tys. akcji serii A oraz 2,5 mln akcji serii C nowej emisji.

W ramach transzy inwestorów instytucjonalnych spółka oferuje do objęcia 1,7 mln nowych akcji serii C oraz do sprzedaży 300 tys. akcji serii A, należących do dotychczasowych akcjonariuszy. W ramach transzy otwartej do objęcia będzie 800 tys. akcji serii C oraz do sprzedaży 100 tys. akcji serii A.

Część środków z emisji City Interactive wyda na ekspansję działu rozwoju gier. Spółka w tym celu planuje zatrudnić pracowników zarówno z Polski, jak i zagranicy, na co wyda około 9 mln zł. W ramach tworzenia nowych projektów spółka planuje również nabyć licencje technologii wspierających produkcję gier oraz urządzenia służące do tworzenia gier na konsole za kwotę około 2,6 mln zł.

Reklama

Kolejny cel emisyjny to rozwój międzynarodowej sieci dystrybucji. Spółka szacuje, że wydatki na ten cel wyniosą około 4 mln zł.

Około 5 mln zł City Interactive chce przeznaczyć na rozwój działalności wydawniczej.

City Interactive planuje przejęcia innych podmiotów krajowych i zagranicznych, które będą wspierać realizację wymienionych wcześniej celów emisyjnych. Spółka podała, że w obszarze jej zainteresowania znajdują się producenci gier na konsole, gier na komputery stacjonarne typu PC oraz spółki zajmujące się wydawaniem lub dystrybucją gier. Planowane wydatki ze środków pozyskanych z emisji na przejęcia szacowane są na 8 mln zł.

Głównym obszarem działalności City Interactive jest tworzenie i wydawanie szerokiej oferty asortymentowej gier komputerowych, obejmującej różnorodne ich gatunki. Spółka zajmuje się tworzeniem gier własnych oraz pozyskiwaniem licencji na rozpowszechnianie gier innych producentów, wydawaniem gier własnych oraz innych producentów oraz sprzedażą gier własnych i licencjonowanych.

W 2006 roku spółka miała 1,75 mln zł zysku netto, 2,43 mln zł zysku operacyjnego i 8,98 mln zł przychodów, rok wcześniej odpowiednio: 1,7 mln zł, 2,1 mln zł i 5,94 mln zł.

W pierwszym półroczu 2007 r. City Interactive wypracowało 1,4 mln zł zysku netto, 1,85 mln zł zysku operacyjnego, 2,4 mln zł EBITDA i 6,1 mln zł przychodów.

W całym 2007 r. spółka prognozuje uzyskanie 3,29 mln zł zysku netto, 6,23 mln zł EBITDA i 17,13 mln zł przychodów.

Obecnie największym akcjonariuszem City Interactive jest Marek Tymiński, który kontroluje 73,04 proc. kapitału i głosów. Po emisji jego zaangażowanie spadnie do 56,57 proc.

Oferującym akcje City Interactive jest Dom Maklerski IDM SA.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: city
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »