ComArch dla Tesco
Krakowska spółka podpisała 3-letnią umowę outsourcingową z Tesco na zaprojektowanie, wdrożenie i obsługę sieci teleinformatycznej. Wartość kontraktu przekracza 7,5 mln zł.
W ramach zlecenia ComArch dostarczy i skonfiguruje łącza transmisji danych i urządzenia sieciowe. Sieć połączy wszystkie placówki handlowe Tesco zlokalizowane na terenie całego kraju. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z podpisania tej umowy, tym bardziej że Tesco to międzynarodowa korporacja, która stawia bardzo wysokie wymagania firmom, z którymi współpracuje - powiedział Paweł Przewięźlikowski, wiceprezes ComArchu odpowiedzialny za sprzedaż do sektora handlu i usług. O kontrakt starało się kilka podmiotów, w tym firmy zagraniczne.
Dla ComArchu sektor handlu i usług stanowi bardzo ważne źródło przychodów. W ub.r. było to ok. 30% obrotów spółki, czyli ok. 85 mln zł. Klientami integratora są m.in. BP czy Statoil, z którymi firma podpisała długookresowe kontrakty outsourcingowe. Z ComArchem współpracują także Makro Cash & Carry, Auchan, Carrefour czy Ahold. Firma zdobyła też pierwszych klientów za granicą - w Rosji. W ofercie ComArchu są rozwiązania do mobilnego wsparcia sprzedaży czy usługi elektronicznej wymiany dokumentów, oraz systemy lojalnościowe.
Plany krakowskiej spółki na 2004 r. zakładają utrzymanie sprzedaży do sektora usług na stałym 30-proc. poziomie. - Liczymy, że przychody z tego źródła sięgną co najmniej 100 mln zł - podsumował P. Przewięźlikowski.
Inwestorzy giełdowi bardzo pozytywnie zareagowali na najnowszy komunikat spółki. Kurs wzrósł w czwartek o 4,5% i za akcje płacono już 62,6 zł - najwięcej od lutego 2001 r.