Reklama

Comarch pomaga firmie Telefónica Deutschland

Comarch pomaga Telefónica Deutschland zautomatyzować procesy optymalizacji sieci dzięki wdrożeniu innowacyjnego rozwiązania SON. W grudniu 2015 roku Comarch rozbudował prowadzony dla Telefónica Deutschland projekt inventory o SON Integration Box (SON - Self-Organizing Network - samoorganizująca się sieć). Nowe rozwiązanie zapewni zgodność danych w sieci i wspierających narzędziach OSS, co pozwoli na automatyzację procesów optymalizacji sieci radiowej opartej o liczne technologie i komponenty od wielu dostawców.

Comarch pomaga Telefónica Deutschland zautomatyzować procesy optymalizacji sieci dzięki wdrożeniu innowacyjnego rozwiązania SON. W grudniu 2015 roku Comarch rozbudował prowadzony dla Telefónica Deutschland projekt inventory o SON Integration Box (SON - Self-Organizing Network - samoorganizująca się sieć). Nowe rozwiązanie zapewni zgodność danych w sieci i wspierających narzędziach OSS, co pozwoli na automatyzację procesów optymalizacji sieci radiowej opartej o liczne technologie i komponenty od wielu dostawców.

Reklama

W 2015 roku Telefónica Deutschland wybrała Comarch na partnera w procesie konsolidacji istniejących systemów OSS w zakresie zarządzania dostarczaniem usług. Współpraca obu firm w tym zakresie rozpoczęła się już w marcu 2015 roku, a jej celem było wsparcie firmy Telefónica w konsolidacji i ujednoliceniu zarządzania urządzeniami sieciowymi w sieci radiowej, transportowej, bazowej oraz stałej sieci dostępowej. Ostatecznym celem była konsolidacja procesów zarządzania siecią w projekcie łączenia sieci, związanym z przejęciem przez Telefónica Deutschland niemieckiej firmy E-Plus Gruppe. Pierwszą fazę projektu konsolidacji zarządzania siecią uruchomiono w grudniu 2015 roku.

Telefónica rozszerzyła realizowany projekt o Self-Organizing Network (SON), w którym Comarch odpowiadał za integrację rozwiązania SON z istniejącym środowiskiem Telefónica. Głównym celem projektu SON była poprawa jakości usług sieciowych i automatyzacja procesów optymalizacji wielo-warstwowej sieci radiowej opartej o komponenty wielu dostawców. Comarch SON Integration Box zapewnia spójność danych sieciowych oraz danych przepływających między siecią a wspierającymi ją narzędziami OSS. Box pełni funkcję centralnej bazy, która dostarcza do SON danych potrzebnych do opracowania algorytmów optymalizacji w rozwiązaniu SON oraz rozdziela wynikające z tych algorytmów zdarzenia optymalizujące sieć (do kilkudziesięciu tysięcy zdarzeń dziennie) do otaczającego środowiska OSS. Narzędzie pozwala na kontrolę zmian w sieci i wizualizację rozbieżności w ustawieniach sieciowych oraz na jednoczesne wsparcie użytkowników systemu w uruchamianiu działań naprawczych. Dzięki temu Telefónica zautomatyzuje optymalizację procesów sieciowych nie zmniejszając przy tym stopnia kontroli nad siecią.

Comarch SON Integration Box opiera się na rozwiązaniu Comarch Network Inventory pełniącym rolę centralnej bazy danych, z dodatkiem komponentów Comarch Configuration Management, Comarch Auto-discovery and Reconciliation oraz Comarch OSS Mediation.

Projekt został ukończony w niecałe sześć miesięcy, w ramach których powstało rozwiązanie bazujące w pełni na modelu usługi zarządzanej i hostowane przez Comarch Data Center w Dreźnie, w Niemczech.

Marcin Dąbrowski, Wiceprezes i Dyrektor Sektora Telekomunikacja Comarch mówi: Od lat pracujemy z Telefónica Deutschland nad konsolidacją ich środowiska OSS. Przejęcie E-Plus było dla Telefónica dużym wyzwaniem i byliśmy dumni, mogąc wesprzeć firmę w redukcji kosztów tego przedsięwzięcia, poprzez poprawę procesów planowania i optymalizacji sieci. To tylko jeden z licznych projektów konsolidacji systemów OSS nad którymi pracujemy w związku z połączeniem tych dwóch operatorów. Każdy z projektów jest ważny, ponieważ upraszcza zarządzanie nową, skonsolidowaną siecią i pozwala na oszczędności - a sukces naszych klientów jest naszym sukcesem.

Dodaje: Nasze partnerstwo z Telefónica było jak dotąd owocne i stale się rozwija. Poza projektem w Niemczech, pracujemy wspólnie nad optymalizacją obszaru zarządzania konfiguracją sieci a także planowania i projektowania sieci w oddziałach Telefónica w Ameryce Łacińskiej.

Marcus Thurand, Wiceprezes ds. Operacji Sieciowych w Telefónica Deutschland mówi: Comarch jest od lat naszym sprawdzonym i zaufanym partnerem. Cieszymy się, że możemy też współpracować nad projektem integracji SON. Projekt ten jest nie tylko wyjątkowo innowacyjny i pełen wyzwań, ale dodatkowo spodziewamy się po nim konkretnych korzyści biznesowych, takich jak spadek kosztów związanych z zarządzaniem siecią i poprawa jakości usług. Dzięki doświadczeniu i wiedzy Comarch udało się nam sprawnie i szybko zintegrować rozwiązanie SON. Comarch SON Integration Box pozwala nam stopniowo zwiększać zakres automatyzacji procesów optymalizacji sieci stopniowo i w kontrolowany sposób. Teraz możemy jednocześnie zwiększać efektywność operacyjną i jakość usług sieciowych.

O firmie Telefónica Deutschland

Telefónica Deutschland Holding AG, notowana na Frankfurckiej Giełdzie Papierów Wartościowych w segmencie Prime Standard, oraz aktywne spółki zależne, Telefónica Germany GmbH & Co. OHG i E-Plus Mobilfunk GmbH, stanowią część hiszpańskiej grupy telekomunikacyjnej Telefónica S.A. z siedzibą w Madrycie. Wizją firmy jest stanie się wiodącym operatorem telekomunikacji cyfrowej w Niemczech. Jej celem jest zaoferowanie maksymalnych korzyści z cyfryzacji. Firma oferuje niemieckim klientom prywatnym i biznesowym abonamentowe i przedpłacone produkty telekomunikacji mobilnej oraz innowacyjne mobilne usługi transmisji danych bazujące na technologiach GPRS, UMTS i LTE sprzedawane pod markami własnymi O2 i BASE oraz kilkoma markami pochodnymi i markami partnerów. Ponadto ten zintegrowany dostawca usług komunikacyjnych oferuje produkty telefonii stacjonarnej, np. telefonii DSL dla klientów prywatnych, a także innowacyjnej telefonii IP oraz rozwiązania komunikacji sieciowej dla klientów biznesowych. Wachlarz produktów firmy Telefónica uzupełniają nowoczesne produkty związane z internetem o wysokiej przepustowości. Dzięki znaczącej obecności w 21 krajach i bazie 329 milionów klientów firma Telefónica jest jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie.

O firmie Comarch

Comarch jest dostawcą kompletnych rozwiązań IT dla telekomunikacji. Od 1993 firma wspiera operatorów na 4 kontynentach w optymalizacji kosztów, zwiększaniu efektywności i transformacjach systemów BSS/OSS. Rozwiązania Comarch są połączeniem bogatych funkcjonalności z dużymi możliwościami dopasowania ich do potrzeb klienta, uzupełnionych o szeroką gamę usług. Elastyczne podejście firmy do realizacji projektów oraz różne modele wdrażania systemów umożliwiają operatorom na całym świecie wprowadzanie inteligentnych rozwiązań sieciowych, zwiększanie satysfakcji klientów i sprawne uruchamianie nowych usług cyfrowych, takich jak cloud oraz machine-to-machine (M2M). Tą strategią Comarch zdobył zaufanie i lojalność klientów wśród których znajdują się tak uznane marki jak: Vodafone, T-Mobile, Telefónica, E-Plus, KPN and MTS.

Opr. KM

Sprawdź: PROGRAM PIT 2015

Dowiedz się więcej na temat: sie pomaga

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »