Dla kogo Żubrówka?
Diageo, brytyjski właściciel marek Smirnoff i Johnnie Walker, może wystąpić z ofertą przejęcia Polmosu Białystok, producenta m.in. wódki Żubrówki.
Diageo nie przedstawiło jeszcze swojej oferty, wiadomo jednak, że obie firmy podpisały wstępną umowę dotyczącą zasad współpracy.
Wśród innych firm, które przedstawiły oferty zakupu Polmosu, znalazły się m.in. Bols, Sobieski Dystrybucja i Polmos Lublin. Ten ostatni planuje nie tylko zakup udziałów białostockiego producenta wyrobów alkoholowych. Zarząd firmy poinformował o zainteresowaniu udziałami Konesera i Polmosu w Szczecinie, Bielsku-Białej i Józefowie, prawdopodobnie we współpracy z inwestorem strategicznym. Kto miałby być tym inwestorem, nie zostało ujawnione.
Jednocześnie pojawiły się informacje o podpisaniu przez lubelski Polmos wstępnej umowy z Diageo. Brytyjski koncern miałby w jej wyniku złożyć wspólnie z polskim partnerem ofertę prywatyzacyjną Polmosu Białystok. Wiadomość ta nie została oficjalnie potwierdzona.
Diageo sprzedaje swoje produkty do 180 krajów świata. W 2004 r. koncern zanotował łączny zysk ze sprzedaży na poziomie 8, 89 mld funtów brytyjskich.
Polmos Lublin SA produkuje między innymi Wódkę Żołądkową Gorzką i jest jedynym właścicielem tej marki. W 2004 r. spółka odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 340 mln złotych. Na ten miesiąc planowany jest debiut spółki na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.