Reklama

Dobry początek dla Komputronika

Komputronik SA uzyskał w styczniu br. przychody w wysokości 65,8 mln zł. To oznacza wzrost o 27,6% w porównaniu do wyników uzyskanych w styczniu 2010 roku.

Udane dla Spółki były również ostatnie trzy miesiące ubiegłego roku. W okresie od października do grudnia (III kwartał roku obrotowego 2010/2011) wartość sprzedaży Komputronik SA przekroczyła 292 mln zł i tym samym była o 10,8% wyższa niż w analogicznym okresie roku 2009.

Reklama

Narastająco po pierwszych trzech kwartałach roku finansowego 2010/2011 Komputronik SA wyraźnie poprawił wynik z roku 2009 (616,4 mln zł) uzyskując przychody w wysokości 651,1 mln zł. Z punktu widzenia zarządu, akcjonariuszy oraz inwestorów szczególnie dobrą wiadomością jest 7,8 mln zysku netto, podczas gdy rok wcześniej Spółka zanotowała stratę netto rzędu 944 tys. zł.

- Jak widać, nasze zapowiedzi sprzed kilku miesięcy zostały w pełni potwierdzone przez uzyskane wyniki. Cieszę się tym bardziej, że trend wzrostowy utrzymuje się także od początku tego roku. Na dobre wyniki wpłynął nie tylko popyt, ale również podjęte przez nas działania, jak na przykład konsolidacja salonów w ramach Grupy Komputronik. W jej efekcie dotychczasowe salony Karen ujednoliciły w 100% procesy zgodne z tymi, które funkcjonują w ramach salonów własnych. Dzięki temu zwiększyły przychody i poprawiły efektywność działania. Pozytywnie na wzrost obrotów oddziałuje także systematyczny wzrost liczby partnerów handlowych oraz rosnąca sieć sklepów franczyzowych - komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.

Prezes Komputronik SA dodaje, że dzięki "odchudzeniu" Grupy Komputronik o spółkę Karen SA (obecnie CCE SA), przy jednoczesnym zachowaniu jej cennych aktywów w postaci salonów, firma będzie notować w kolejnych okresach rozliczeniowych dalszy spadek kosztów operacyjnych. Na uwagę zwraca także wzrost rentowności brutto na sprzedaży do 11,8%, co oznacza 0,5% lepszy rezultat porównując rok do roku.

W 2010 roku Komputronik SA kontynuował rozpoczętą w 2009 roku politykę rozszerzania oferty w sklepach o usługi finansowe oraz pozafinansowe. Zalicza się do nich między innymi projekt "Serwis w siedzibie klienta", który obejmuje naprawy komputerów stacjonarnych i notebooków, a także ich modernizację, konserwację oraz montaż urządzeń i podzespołów. Specjaliści Komputronik SA prowadzą również szkolenia z obsługi komputerów oraz oprogramowania. Dzięki takim działaniom Spółka uzyskała 244% wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży usług pozafinansowych w roku 2010 w stosunku do 2009.

Według Zarządu Komputronik SA silną stroną Spółki jest szybkie wprowadzanie nowości produktowych do oferty. W ostatnim czasie uzupełniły ją między innymi: szeroka gama smartfonów i tabletów, komputery typu media center oraz telewizja na kartę HD. W sumie asortyment Komputronik SA składa się już z około 30 000 produktów ponad 650 najlepszych światowych marek.

Dowiedz się więcej na temat: początki | Komputronik SA | Komputronik SA

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »