Dobry wynik pomimo akcyzy

Przychody ADVADIS S.A. wyniosły w pierwszym kwartale 2009 roku 131,5 mln zł i były o ponad 22 proc. większe od porównywalnych przychodów w roku poprzednim. Spółka zanotowała zysk netto w wysokości 122 tys zł. Wzrost przychodów jest w dużej mierze zasługą włączenia w strukturę Spółki ADVADIS S.A. przejętych w poprzednich latach podmiotów.

Przychody ADVADIS S.A. wyniosły w pierwszym kwartale 2009 roku 131,5 mln zł i były o ponad 22 proc. większe od porównywalnych przychodów w roku poprzednim. Spółka zanotowała zysk netto w wysokości 122 tys zł. Wzrost przychodów jest w dużej mierze zasługą włączenia w strukturę Spółki ADVADIS S.A. przejętych w poprzednich latach podmiotów.

W pierwszym kwartale 2009 roku weszła w życie podwyżka akcyzy na piwo co niekorzystnie wpłynęło na wyniki całego sektora piwowarskiego, a tym samym firm zajmujących się dystrybucją piwa.

- Udało nam się osiągnąć dobre wyniki nawet pomimo wzrostu akcyzy. Jest to moim zdaniem dowód, iż producenci coraz bardziej doceniają możliwości, jakie oferuje im współpraca z naszą firmą. W dalszym ciągu pracujemy nad tym, aby zwiększać atrakcyjność ADVADIS dla kontrahentów. Zamierzamy poszerzyć ofertę usług dla producentów o wspomaganie sprzedaży, merchandising, category managment oraz wprowadzać nowe produkty na rynek. Pozycja, którą osiągnęliśmy już na rynku i skala działania sprawiają, iż mamy coraz silniejszą pozycję w negocjacjach. Pozwala nam to na osiąganie coraz lepszych warunków dostaw, a tym samym poprawę rentowności - mówi Prezes Grzegorz Waśniewski, Prezes Zarządu ADVADIS S.A.

Reklama

W 2008 roku ADVADIS zwiększył udział sprzedaży alkoholi mocnych w całości sprzedaży z 13 do 17 proc. w ujęciu rok do roku. Pierwszy kwartał był okresem dalszej kontynuacji tej tendencji. W strukturze przychodów w tym okresie udział alkoholi mocnych wzrósł do 18 proc.

- Zdając sobie sprawę, iż na sprzedaży alkoholi generuje się wyższe marże, aniżeli w przypadku piwa konsekwentnie zwiększamy udział tej kategorii w naszej sprzedaży. Oczywiście nie oznacza to, iż wycofujemy się, bądź ograniczamy sprzedaż piwa, czy też napojów - dodaje Prezes Waśniewski.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Advadis SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »