Emisja Novem jeszcze przed wakacjami?
Jacek Pasławski, Łukasz Pawlik i Marcin Borek, którzy kiedyś odeszli z Interii, założyli własny biznes - firmę Novem. Wyniki mówią same za siebie. Firma, która powstała pod koniec 2006 r., miała w ubiegłym roku 3,5 mln zł przychodów i 0,4 mln zł zysku. Wygląda na to, że byli menedżerowie Interii znaleźli odpowiedź na pytanie, które zadaje sobie wiele osób - jak zarobić na reklamie w internecie.
- Potraktowaliśmy internet jako kanał sprzedaży produktów. Pośredniczymy między wydawcą emitującym reklamy a firmą, która chce pozyskać klientów dzięki reklamie internetowej. Rozliczamy się z efektów - tłumaczy Jacek Pasławski, prezes spółki.
Efektem, za który reklamodawcy jej płacą, może być wejście na jej stronę, pozostawienie danych do kontaktu czy - najbardziej oczekiwany - zakup produktu. Stawka jest ustalana z góry, ryzyko leży po stronie firmy byłych menedżerów Interii.
Novem pośredniczy w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych, biletów lotniczych, soczewek kontaktowych czy usług telefonicznych.
W 2010 r. spółka chce mieć 32 mln zł przychodów i 2,4 mln zł zysku, 25 proc. w rynku lead generation, który za dwa lata może mieć wartość 130 mln zł, co da mu 7 proc. rynku reklamy internetowej.
Novem potrzebuje finansowania, by zrealizować ambitne plany rozwoju. Myśli o uplasowaniu emisji akcji wartości 2-3 mln zł na New Connect. Obecni właściciele zatrzymają 80 proc. udziałów.
- W tym tygodniu podejmiemy decyzję. Jeżeli będzie na tak, emisję przeprowadzimy przed wakacjami - mówi Marcin Borek, wiceprezes spółki.
Pieniądze pójdą na budowę własnego oprogramowania. W dalszej perspektywie jest główny parkiet warszawskiej giełdy i inwestycje zagraniczne.
- Myślimy o Rumunii, Bułgarii, może Niemczech, Francji i Hiszpanii - mówi Jacek Pasławski.
Więcej w "Pulsie Biznesu"