Grupa TVN na stracie

Grupa TVN miała w III kwartale 2007 r. 78,3 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 3,3 mln zł straty netto w III kwartale 2006 r. - podała spółka w komunikacie. Wynik okazał się słabszy od średniej prognoz rynkowych na poziomie 66 mln zł straty netto.

Grupa TVN miała w III kwartale 2007 r. 78,3  mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki  dominującej wobec 3,3 mln zł straty netto w III kwartale 2006 r. -  podała spółka w komunikacie. Wynik okazał się słabszy od średniej  prognoz rynkowych na poziomie 66 mln zł straty netto.

"Odnotowaliśmy niepieniężną stratę netto wynikającą z wyceny opcji wbudowanej w nasze Obligacje w wysokości 99.429 tys. zł. Wyłączając tę stratę odnotowaliśmy zysk netto w wysokości 21.104 tys. zł w porównaniu ze stratą netto w wysokości 8.611 tys. zł w analogicznym okresie 2006 r" - napisał TVN w raporcie kwartalnym.

Zysk operacyjny TVN w III kwartale tego roku wyniósł 37,73 mln zł wobec 19,4 mln zł zysku operacyjnego rok wcześniej. Wynik tegoroczny jest gorszy niż spodziewał się rynek, bo konsensus zakładał 46 mln zł zysku.

Reklama

EBITDA wzrosła do 56,4 mln zł z 33,6 mln zł rok wcześniej i była niższa niż konsensus rynkowy na poziomie 71 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 19,0 proc. wobec 16,0 proc. rok wcześniej.

Przychody TVN wzrosły w III kwartale 2007 r. do 296,6 mln zł z 215,4 mln zł w III kwartale 2006 roku i były wyższe od średniej prognoz, która mówiła o 281 mln zł.

"Wzrost przychodów zawdzięczamy znacznemu wzrostowi przychodów z tytułu emisji reklam odnotowanemu przez wszystkie nasze kanały oraz 32,4 proc. wzrostowi pozostałych przychodów" - podał TVN w raporcie.

Narastająco po trzech kwartałach 2007 roku TVN miał 107,5 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 130,72 mln zł w takim samym okresie 2006 roku.

Zysk operacyjny TVN po trzech kwartałach tego roku wyniósł 288,6 mln zł wobec 213,6 mln zł rok wcześniej, a przychody wzrosły w tym okresie do 1,033 mld zł z 759,9 mln zł.

"Wzrost przychodów zawdzięczamy w głównej mierze znacznemu wzrostowi przychodów z tytułu emisji reklam odnotowanemu przez wszystkie nasze kanały oraz 48,1 proc. wzrostowi pozostałych przychodów. Odnotowaliśmy wzrost cen reklam o 10 proc. w naszym kanale TVN i 7 proc. wzrost sprzedanych punktów GRP" - napisano.

Według szacunków TVN rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o około 22 proc, w trzecim kwartale 2007 roku, a przez dziewięć miesięcy zwiększył się o około 15 proc.

W trzecim kwartale udział programu TVN w rynku w grupie docelowej w prime time spadł do 25,3 proc. z 27,9 proc. w analogicznym okresie 2006 r., natomiast ogólny udział w rynku wszystkich kanałów w prime time wzrósł do 23,9 proc. z 23,5 proc. w analogicznym okresie 2006 r.

TVN 24 zwiększył całodobowy udział w rynku w grupie docelowej do 7,7 proc. z 5 proc. w analogicznym okresie 2006 r.

Średnia liczba użytkowników portalu Onet.pl w okresie dwóch miesięcy zakończonych 31 sierpnia 2007 r. wzrosła do 9,5 milionów miesięcznie z 9,4 milionów w analogicznym okresie 2006 r.

Średni całkowity czas spędzany na stronach Onet.pl w tym samym okresie wzrósł do 57 milionów godzin miesięcznie z 37,4 milionów godzin miesięcznie w analogicznym okresie 2006 r.(

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Grupa TVN | TVN SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »