Harper Hygienics planuje debiut na GPW w drugiej połowie lipca

Harper Hygienics, producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, planuje zadebiutować na warszawskiej giełdzie ok. 22 lipca - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Robert Neymann.

Harper Hygienics, producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, planuje zadebiutować na warszawskiej giełdzie ok. 22 lipca - poinformował na konferencji prasowej prezes spółki Robert Neymann.

Publiczna oferta akcji, towarzysząca wejściu na giełdę, dotyczy nie więcej niż 20.468.000 akcji serii A, czyli 40 proc. kapitału, sprzedawanych przez jedynego akcjonariusza spółki, którym jest Central European Cotton Holdings Ltd. (CECH) należący do funduszy reprezentowanego przez Enterprise Investors. Oferującym akcje spółki jest Ipopema Securities.

Do inwestorów indywidualnych trafi do 20 proc. sprzedawanych akcji, a do inwestorów instytucjonalnych 80 proc.

Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych odbędą się od 6 do 8 lipca, book-building dla inwestorów instytucjonalnych w dniach 6-9 lipca i 9 lipca nastąpi też ustalenie ceny sprzedaży akcji. Zapisy dla inwestorów instytucjonalnych potrwają od 12 do 13 lipca, a debiut ok. 22 lipca.

Reklama

Część pieniądzy ze sprzedaży do 20,5 mln akcji CECH przeznaczy na wykup swoich obligacji będących w posiadaniu Harper Hygienics. Do HH trafi w ten sposób do 36 mln zł, które spółka przeznaczy na spłatę krótkoterminowego zadłużenia. Po tej spłacie zadłużenie Harper Hygienics spadnie do ok. 80 mln zł.

Neymann powiedział też, że Harper Hygienics planuje inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych o ok. 80 proc. do 2014 roku, na co łącznie przeznaczy ok. 50-60 mln zł. Pieniądze będą pochodzić ze środków własnych oraz kredytów bankowych. W samym tylko 2010 roku inwestycje sięgną ok. 9 mln zł, a moce produkcyjne wzrosną o ok. 20 proc. - Całość inwestycji do 2013-2014 roku zamknie się w kwocie 50-60 mln zł. Łącznie do 2014 roku planujemy zwiększenie mocy o ok. 80 proc. Duża część planu inwestycyjnego będzie finansowana ze środków własnych, a część z kredytów. 36 mln zł wróci do spółki w formie wykupu obligacji - powiedział Neymann.

Dodał, że spółka nie planuje emisji akcji. Harper Hyginics skupi się też na zwiększaniu eksportu, który stanowi ok. 35 proc. przychodów.

Dyrektor finansowy spółki Grzegorz Świderski powiedział zaś, że najwcześniej od 2012 roku można będzie się spodziewać wypłaty dywidendy.

Neymann powiedział, że Harper Hyginics nie planuje też na razie akwizycji, ale niczego wykluczać nie można.

W 2009 roku przychody ze sprzedaży Harper Hyginics wzrosły o 20 proc. do 174 mln zł, EBITDA wzrosła o 12 proc. do 32,5 mln zł, a zysk netto o 21 proc. do 19 mln zł.

Po pierwszych pięciu miesiącach 2010 roku przychody wzrosły o 24 proc. do 78,2 mln zł, EBITDA wzrosła o 9 proc. do 11,1 mln zł, a zysk netto o 36 proc. do 6,3 mln zł.

Harper Hygienics jest wiodącym producentem wyrobów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry, m.in. płatków kosmetycznych, patyczków higienicznych, chusteczek nawilżanych i żelów oferowanych pod marką Cleanic.

-----

Harmonogram publicznej oferty akcji spółki Harper Hygienics

Poniżej przedstawiamy harmonogram publicznej oferty nie więcej niż 20.468.000 akcji spółki Harper Hygienics sprzedawanych przez dotychczasowego akcjonariusza spółkę Central European Cotton Holdings Ltd.

5 lipca - publikacja przedziału ceny sprzedaży

6 - 8 lipca - przyjmowanie zapisów w transzy indywidualnej

6 - 9 lipca - budowa księgi popytu

9 lipca - ustalenie ceny sprzedaży oraz ostatecznej liczby akcji sprzedawanych

12 - 13 lipca - przyjmowanie zapisów w transzy instytucjonalnej

14 lipca - zamknięcie oferty publicznej i przydział akcji oferowanych

ok. 22 lipca - wprowadzenia akcji do obrotu na GPW

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: skóry | Nieplanowane | GPW | 22 Lipca | debiut
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »