Integer.pl na rynku rosyjskim

Grupa Integer.pl - operator i dostawca innowacyjnych rozwiązań pocztowo-kurierskich oraz usług z zakresu e-commerce - wchodzi na rynek rosyjski.

Grupa Integer.pl - operator i dostawca innowacyjnych rozwiązań pocztowo-kurierskich oraz usług z zakresu e-commerce - wchodzi na rynek rosyjski.

W ramach umowy zawartej przez Integer.pl z iTech - funduszem nowoczesnych technologii, należącym do Grupy QIWI - założono utworzenie spółki celowej QIWI Post, której zadaniem będzie rozwój biznesu paczkomatowego w ponad 30 miastach w Rosji. Etap pilotażowy startuje już w sierpniu 2011 roku i zakłada uruchomienie 40 automatów w Moskwie w okresie najbliższych 6 miesięcy. Na ulicach rosyjskich miast stanie łącznie około 440 Paczkomatów. Grupa QIWI zainwestuje w projekt do 30 mln dolarów.

Współpraca Integer.pl z Grupą QIWI - liderem w segmencie płatności gotówkowych oraz właścicielem 100 tysięcy bardzo popularnych w Rosji wpłatomatów - jest kontynuacją strategii Integer.pl zakładającej ekspansję Paczkomatów InPost na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Grupa QIWI - przez którą przechodzi 70% ruchu internetowego w Rosji - obsługuje jednocześnie 80% lokalnego rynku e-commerce. Rozszerzenie zasięgu działań biznesowych Integer.pl o ten region jest efektem deklarowanego, mocnego wejścia Grupy w 2011 roku na międzynarodowe rynki.

Reklama

"Nawiązanie współpracy z rosyjskim partnerem jest kontynuacją intensywnego rozwoju linii biznesowej w oparciu o Paczkomaty. Tylko w 2011 roku wchodzimy z tą rewolucyjną usługą pocztowo-kurierską na pięć rynków Europy. Finalizujemy umowy na Ukrainie, Czechach i Słowacji. Ponadto, mamy podpisane kontrakty z instytucjami z Estonii i Rosji. Jednocześnie prowadzimy również zaawansowane rozmowy z 20 partnerami z całego świata. Liczymy, że w ciągu kilku najbliższych lat przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych wyniosą 20-40 mln euro" - dodaje Rafał Brzoska.

W Polsce Integer.pl uruchomił dotychczas 420 paczkomatów na terenie całego kraju i ma w planach instalację kolejnych 200 urządzeń jeszcze w 2011 roku. Spółka zakłada docelowo rozwinięcie na terenie Polski sieci 1.000 urządzeń do końca 2012 roku na terenie Polski.

INTERIA.PL/materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »