INTERIA.PL z zyskiem

INTERIA.PL S.A. po raz pierwszy w swojej historii osiągnęła kwartalny zysk netto. Jak wynika z raportu bieżącego opublikowanego przez spółkę, w pierwszym kwartale br. dodatni wynik finansowy na poziomie netto wyniósł 110 tys. zł, co - w porównaniu do straty w pierwszym kwartale roku ubiegłego (-746 tys. zł) - oznacza wzrost o 856 tys. zł.

- Wyniki INTERIA.PL za pierwszy kwartał, który zwykle jest gorszy dla rynku reklamowego, potwierdzają pozytywne tendencje wzrostu przychodów spółki i poprawy jej wyniku finansowego - powiedział Jacek Pasławski, prezes zarządu. - Sprawiają też, że jak najbardziej realne są wcześniejsze deklaracje zarządu, dotyczące osiągnięcia przez spółkę pozytywnego wyniku finansowego netto w skali całego roku - dodał.

Jeszcze większa, niż wynika to z poziomu zysku netto, jest rzeczywista efektywność działalności operacyjnej spółki, po uwzględnieniu kosztów amortyzacji obciążającej wynik finansowy, a wynikającej ze znacznych nakładów inwestycyjnych związanych z intensywnym rozwojem działalności,. Wskaźnik EBITDA, obliczany jako zysk operacyjny plus amortyzacja, za I kwartał br. wyniósł 1 132 tys. zł, co w porównaniu do I kwartału roku ubiegłego (255 tys. zł), oznacza wzrost o 344%. Wynik na poziomie EBITDA jest także większy o ponad 85% od osiągniętego w kwartale poprzedzającym.

Reklama

Przychody portalu ze sprzedaży w I kwartale 2005 r. wyniosły 6 939 tys. zł, co w porównaniu z wynikiem za I kwartał roku poprzedniego (4 858 tys. zł) oznacza wzrost o 42,8%. Potwierdza to utrzymanie przez INTERIA.PL silnej pozycji na dynamicznie rosnącym rynku internetowym.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »