Intrersport notuje wzrost sprzedaży

INTERSPORT Polska po raz kolejny odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i z kwartału na kwartał poprawia swoje wyniki finansowe.

INTERSPORT Polska po raz kolejny odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i z kwartału na kwartał poprawia swoje wyniki finansowe.

INTERSPORT Polska po raz kolejny odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży i z kwartału na kwartał poprawia swoje wyniki finansowe. W opublikowanym 4 listopada 2008 roku raporcie okresowym Spółka poinformowała o wynikach za III kwartał oraz za okres trzech kwartałów 2008 roku. Wyniki finansowe są zgodne z prognozą zarządu.

W III kwartale 2008 roku przychody netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 39 987 tys. zł co stanowi wzrost o 28,5% w porównaniu do III kwartału 2007 roku (31 121 tys. zł). Spółka w III kwartale 2008 roku poprawiła wynik finansowy o 5% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, osiągając mniejszą stratę. Strata netto w III kwartale 2008 roku wyniosła 404 tys. zł, zaś w analogicznym okresie 2007 roku była na poziomie 424 tys. zł.

Reklama

Po trzech kwartałach 2008 roku Spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 38% osiągając przychód 129 648 tys. zł, wobec 93 916 tys. zł w analogicznym okresie 2007 roku. Jeszcze lepiej przedstawia się zysk netto po trzech kwartałach 2008 roku, który wyniósł 221 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2007 roku Spółka odnotowała stratę 294 tys. zł.

W 2008 roku Spółka otworzyła 5 nowych salonów sportowych: dwa w Poznaniu oraz po jednym w Bydgoszczy, Łodzi i Białymstoku. Tym samym zostały zrealizowane założenia dotyczące planu rozwoju z lutego 2008 roku. INTERSPORT Polska stała się liderem na polskim rynku, posiadającym największą liczbę specjalistycznych salonów sportowych. Zarząd liczy, że nowe salony sportowe będą miały pozytywny wpływ na wyniki finansowe osiągnięte w IV kwartale tego roku, który jest najważniejszym okresem sprzedażowym Spółki.

Działalność Spółki jest zróżnicowana w poszczególnych kwartałach. Najważniejszym kwartałem mającym duży wpływ na roczne przychody ze sprzedaży oraz wynik finansowy jest IV kwartał każdego roku, ze szczególnym naciskiem na drugą połowę grudnia. Wówczas, ze względu na okres świąteczny i rozpoczęcie sezonu narciarskiego zdecydowanie wzrasta popyt na asortyment oferowany w salonach INTERSPORT.

W ocenie Zarządu Spółki, podstawowymi elementami, które będą miały wpływ na realizację założonych na rok 2008 planów finansowych są: pogoda i zmiany wskaźnika koniunktury konsumenckiej, który w obecnej sytuacji niepewności na światowych rynkach finansowych jest nieprzewidywalny - komentuje wyniki Artur Mikołajko, prezes zarządu INTERSPORT Polska.

	                  2004	 2005	 2006	  2007     2008*
Przychody [mln zł]	60,3	 86,6	 105,3 147,8     205,3
Zysk netto [mln zł]	 1,7	  2,5	  2,9	   4,6	 6,7
* Prognoza Zarządu INTERSPORT Polska S.A. z 14 lutego 2008 r.

Na koniec 2008 roku Spółka będzie posiadała sieć 25 salonów sportowych, zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski o łącznej powierzchni ponad 28 tys. m2 (wzrost o 57 % w stosunku do 2007 roku).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wyniki finansowe | wzrosty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »