InwazjaPC rozpoczęła private placement
W trakcie rozpoczętej oferty prywatnej InwazjaPC S.A., jeden z liderów w handlu sprzętem komputerowym w Polsce, planuje pozyskać 1,5 mln zł. Pieniądze te zostaną przeznaczone na rozszerzenie oferty spółki o sprzęt RTV i AGD, a także na ekspansję na zagranicznych rynkach. Spółka planuje debiut na NewConnect w styczniu 2011 roku. Doradcą Transakcyjnym obsługującym proces pozyskania kapitału jest firma Certus Capital.
+ Jestem przekonany, że na naszą ofertę pozytywnie zareagują inwestorzy, co będzie miało swoje odzwierciedlenie w przebiegu private placement. Do optymistycznych wniosków skłaniają m.in. pierwsze rozmowy z potencjalnymi inwestorami, którzy podobnie jak my dostrzegli ogromny potencjał branży IT w Polsce oraz w Europie. Dołożymy wszelkich starań, aby wykorzystać sprzyjającą koniunkturę, powstałą m.in. na skutek poprawy sytuacji w światowej gospodarce. Uważamy, że jest to dobry moment na rozpoczęcie zagranicznej ekspansji szczególnie na rynku niemieckim, którego wartość 8-krotnie przewyższa obroty sektora handlu online w Polsce. Postaramy się osiągnąć wyznaczony cel poprzez wdrożenie unikatowego modelu biznesowego, stanowiącego połączenie specjalistycznego salonu komputerowego ze sklepem oferującym sprzęt rtv i agd. Istotne uzupełnienie naszej strategii stanowić będzie znacząca intensyfikacja sprzedaży za pośrednictwem Internetu oraz portali aukcyjnych, z których korzysta ponad 60 proc. internautów w Polsce - mówi Krzysztof Seweryn, prezes InwazjaPC
Spółka InwazjaPC zarządza ogólnopolską siecią salonów ze sprzętem komputerowym oraz elektronicznym. Firma działa na bazie wniesionej aportem, w zorganizowanej części, firmy Sprzętkom, która rozpoczęła działalność w 2002 roku. Istotne znaczenie dla dalszego rozwoju działalności operacyjnej InwazjiPC stanowi intensyfikacja sprzedaży za pośrednictwem portali aukcyjnych oraz własnego sklepu internetowego.
InwazjaPC w latach 2006-2008 odnotowała wzrost dynamiki obrotów na poziomie ponad 1089 proc.. Intensywna działalność operacyjna firmy została doceniona także przez producentów sprzętu komputerowego. Firma dwukrotnie otrzymała nagrodę m.in. od Lenovo Polska za "największy wzrost obrotów" w 2008 r. oraz za "największą sprzedaż notebooków dla biznesu" w 2009 r. Spółka została także uhonorowana jednym z najbardziej prestiżowych wyróżnień w kraju - "Gazelą Biznesu".
Głównym produktem spółki są laptopy, których sprzedaż w Polsce ma wzrosnąć w przyszłym roku, według sondaży o 20 proc.. Dzięki bezpośrdeniej współpracy z producentami firma osiąga dobrą rentowność sprzedaży równocześnie mając konkurencyjne ceny. Plany dotyczące przychodu ze sprzedaży za rok 2010 zakładają osiągnięcie pułapu 100 mln zł, a zysk netto ma wynieść ponad 0,6 mln zł. W latach 2011-2012 InwazjaPC zamierza uzyskać zysk netto odpowiednio na poziomie niemal 1,8 mln zł oraz 3,2 mln zł.
Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL