Kolejna transza euroobligacji PKO Banku Polskiego na Catalyst
Od dziś na Catalyst notowane będę euroobligacje z wyemitowanej w styczniu transzy na kwotę 500 mln euro. Wprowadzenie papierów na ten rynek zwiększa ich płynność, daje także inwestorom możliwość prowadzenia obrotu na rynku krajowym.
- PKO Bank Polski aktywnie wspiera rozwój Catalyst emitując własne papiery oraz organizując emisje dla klientów korporacyjnych i samorządowych. Dzisiejszy debiut zwiększy płynność naszych obligacji oraz całego rynku. Możliwość notowania i prowadzenia obrotu na warszawskim rynku jest istotna dla inwestorów krajowych, którzy też aktywnie uczestniczyli w tej emisji - podkreśla Ilona Wołyniec, dyrektor Departamentu Finansowania Projektów Inwestycyjnych.
Na początku roku Bank, poprzez swoją spółkę celową z sukcesem uplasował euroobligacje na kwotę 500 mln euro. Popyt ze strony inwestorów był bardzo duży, niemal 4-krotnie przewyższył zakładany poziom. Ostateczna wycena wyniosła 115 punktów bazowych ponad MidSwap, a kupon 2,324 proc. Była to najkorzystniej uplasowana emisja polskiego emitenta korporacyjnego na rynku międzynarodowym. Emisja została przeprowadzona w sprzyjających warunkach rynkowych, przy dużym popycie ze strony inwestorów. Bank wyszedł na rynek z marżą wysokości 130 bps, która w trakcie budowania książki popytu została obniżona aż o 15 bps. Dzięki temu Bank mógł osiągnąć historycznie niską marżę, stanowiącą nowy, znacznie korzystniejszy benchmark dla jego wyceny kredytowej.
Jest to druga transza euroobligacji wprowadzona do alternatywnego systemu obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych. W listopadzie 2011 r. na rynku Catalyst zadebiutowały obligacje z pierwszej transzy o wartości nominalnej 800 mln euro. Były to pierwsze instrumenty na Catalyst notowane w obcej walucie.
Dodatkowo na tym rynku notowane są obligacje podporządkowane PKO Banku Polskiego wyemitowane we wrześniu 2012 r. na kwotę 1,6 mld zł.
- - - - -
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku za 2013 rok wyniósł 3,2 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz "Puls Biznesu". Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu "The Banker", który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 "Rzeczpospolitej" marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
Opr. KM