Kolejny dobry kwartał INTERIA.PL
INTERIA.PL po raz drugi z rzędu wykazała bardzo dobre kwartalne wyniki finansowe w raporcie przekazanym Giełdzie Papierów Wartościowych. Podobnie jak w IV kwartale 2002 r. spółka osiągnęła dodatni wskaźnik EBITDA. Wyniósł on plus 105 tys. zł.
W pierwszym kwartale 2003 r. przychody netto ze sprzedaży były o 27,1% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i wyniosły 3,6 mln zł. O 43,7% i o 40,9% zmniejszyły się odpowiednio strata operacyjna oraz strata netto portalu.
- Wzrost przychodów INTERIA.PL ze sprzedaży przestrzeni reklamowej potwierdza tezę o poprawie koniunktury na internetowym rynku reklamowym - komentuje wyniki pierwszego kwartału Jacek Pasławski, członek Zarządu i Dyrektor Handlowy INTERIA.PL. - Równie pozytywny trend widać w innych obszarach rozwoju portalu, m.in. płatnych usługach dla użytkowników indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw.
Wskaźnik EBITDA, pokazujący rzeczywistą efektywność gospodarowania spółki bez obciążającej koszty amortyzacji i z pominięciem jej przychodów finansowych, obliczony dla pierwszego kwartału br. jest wyższy od wyniku sprzed roku o ponad 900 tys. zł.
I kw. 2003 r. I kw. 2002 r. Przychody netto ze sprzedaży (tys. zł) 3.608 2.839 EBITDA (tys. zł) 105 -804 Zysk operacyjny (tys. zł) -1 270 -2 255 Zysk netto (tys. zł) -1 223 -2 068Według badania NetTrack (SMG/KRC) korzystanie z portalu INTERIA.PL w ciągu ostatniego miesiąca deklarowało 41,6% Polaków w wieku od 15. do 75. roku życia. Według monitoringu natężenia ruchu w obrębie portalu liczba unikalnych użytkowników portalu w marcu 2003 r. wyniosła 5,3 mln. Oznacza to, iż liczba użytkowników portalu wzrosła o ponad 750 tysięcy od grudnia 2002 r. do marca 2003 r.