Libet zakończył I etap przeglądu opcji strategicznych
Rada Nadzorcza giełdowej spółki pozytywnie zaopiniowała aktualizację prowadzonego przez Zarząd procesu przeglądu opcji strategicznych.
W ramach przeglądu, w ostatnich miesiącach Libet sprzedał aktywa, w wyniku czego do kasy spółki wpłynęło łącznie 44,9 mln zł. 24 mln zł z pozyskanych środków przeznaczone zostaną na zmniejszenie zadłużenia bankowego, w wyniku czego spadnie ono do poziomu ok. 66 mln zł. Zakończone sukcesem transakcje nie zamykają procesu przeglądu różnych opcji do realizacji.
- Zgodnie z zapowiedziami zrealizowaliśmy sprzedaż wyselekcjonowanych aktywów.
Transakcje te będą miały ograniczony wpływ na wyniki Grupy. Zależy nam na kontynuowaniu procesu, który umożliwi Spółce dalszą redukcją zadłużenia i skupienie się na najważniejszych dla nas obszarach - komentuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.
Prezes zaznacza, że Grupa nie kończy przeglądu opcji strategicznych i rozważa różne rozwiązania, w tym zaangażowanie nowego inwestora bądź sprzedaż kolejnych aktywów Spółki. Przegląd opcji strategicznych będzie więc trwał kilka kolejnych miesięcy.
- Będziemy na bieżąco informowali o postępach - dodaje Thomas Lehmann.
W lipcu 2018 Grupa Libet przeprowadziła aktualizację wyceny majątku. Oszacowana sumaryczna wartość składników majątku trwałego wynosi niemal 315 mln zł, co świadczy o wysokiej wartości aktywów Grupy. Libet umacnia swoją pozycję lidera rynku w branży materiałów nawierzchniowych.
Libet S.A. to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz niekwestionowany lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 13 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS).
Interia.pl oprac MZB