Reklama

Libet zakończył I etap przeglądu opcji strategicznych

Rada Nadzorcza giełdowej spółki pozytywnie zaopiniowała aktualizację prowadzonego przez Zarząd procesu przeglądu opcji strategicznych.

W ramach przeglądu, w ostatnich miesiącach Libet sprzedał aktywa, w wyniku czego do kasy spółki wpłynęło łącznie 44,9 mln zł. 24 mln zł z pozyskanych środków przeznaczone zostaną na zmniejszenie zadłużenia bankowego, w wyniku czego spadnie ono do poziomu ok. 66 mln zł. Zakończone sukcesem transakcje nie zamykają procesu przeglądu różnych opcji do realizacji.

Reklama

- Zgodnie z zapowiedziami zrealizowaliśmy sprzedaż wyselekcjonowanych aktywów.

Transakcje te będą miały ograniczony wpływ na wyniki Grupy. Zależy nam na kontynuowaniu procesu, który umożliwi Spółce dalszą redukcją zadłużenia i skupienie się na najważniejszych dla nas obszarach - komentuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

Prezes zaznacza, że Grupa nie kończy przeglądu opcji strategicznych i rozważa różne rozwiązania, w tym zaangażowanie nowego inwestora bądź sprzedaż kolejnych aktywów Spółki. Przegląd opcji strategicznych będzie więc trwał kilka kolejnych miesięcy.

- Będziemy na bieżąco informowali o postępach - dodaje Thomas Lehmann.

W lipcu 2018 Grupa Libet przeprowadziła aktualizację wyceny majątku. Oszacowana sumaryczna wartość składników majątku trwałego wynosi niemal 315 mln zł, co świadczy o wysokiej wartości aktywów Grupy. Libet umacnia swoją pozycję lidera rynku w branży materiałów nawierzchniowych.

Libet S.A. to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz niekwestionowany lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 13 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS).

Interia.pl oprac MZB

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »