MakoLab SA - wzrost przychodów i podtrzymanie prognoz

MakoLab - spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan -osiągnęła przychody po czterech kwartałach 2013 roku w wysokości 13,5 mln zł, co stanowi 13% wzrost r/r.

MakoLab - spółka specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu kompleksowych rozwiązań internetowych dla biznesu m.in. dla centrali koncernu Renault-Nissan -osiągnęła przychody po czterech kwartałach 2013 roku w wysokości 13,5 mln zł, co stanowi 13% wzrost r/r.

Wyniki sprzedaży za IV kwartał 2013 roku są o 42% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

W ostatnim kwartale 2013 roku przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 4,6 mln zł. Wzrost przychodów w 2013 r. w stosunku do roku poprzedniego jest w równym stopniu wynikiem wyższej sprzedaży krajowej (14% r/r), jak i eksportu (13% r/r). Dobre wyniki na rynku krajowym Spółka zawdzięcza przede wszystkim przychodom ze sprzedaży usług outsourcingu informatycznego oraz wdrożeniom systemu ColDis, wspomagającego procesy zarządzania nieruchomościami. W 2013 r. ponad 2/3 ogólnej wartości przychodów stanowiła sprzedaż za granicę. W ujęciu rok do roku wzrost wartości eksportu jest wynikiem przede wszystkim wyższej sprzedaży w obszarach serwisów WWW oraz centrum danych.

Reklama

"2013 rok zamknęliśmy dobrym wynikiem sprzedażowym, który potwierdził naszą prognozę. Nasze autorskie rozwiązania dostarczamy znaczącym partnerom, takim jak koncern Renault-Nissan czy PZU Litwa.

Co więcej, konsekwentnie poszerzamy portfel klientów zarówno w naszych tradycyjnych branżach - sektorze motoryzacyjnym i finansowym, jak i poza nimi. Jesteśmy zadowoleni ze wzrostu sprzedaży za granicę w obszarze zaawansowanych serwisów WWW oraz centrum danych. Nasze rozwiązania są ciągle udoskonalane i pomagają zwiększać sprzedaż z wykorzystaniem kanału internetowego" - powiedział Wojciech Zieliński, Prezes Zarządu MakoLab SA.

W ostatnim kwartale 2013 roku Spółka kontynuowała wykonywanie usług opracowania i utrzymania serwisów WWW dla firm koncernu Renault-Nissan, a także podpisała z PZU Litwa umowę na realizację portalu internetowego i aplikacji online dla krajów bałtyckich. W obszarze systemów biznesowych MakoLab SA zakończyła prace związane z rozszerzeniem systemu ColDis o moduły technicznej obsługi nieruchomości i wdrożyła go u pierwszego klienta, prowadzącego działalność inwestycyjną i deweloperską. Spółka zaprojektowała i wdrożyła aplikację "Audioteka" dla samochodowych komputerów pokładowych francuskiej firmy Parrot. Aplikacja, dostępna na platformie sprzedażowej online Parrot, pozwala na zakup oraz odsłuchiwanie podczas jazdy samochodem audiobooków dystrybuowanych przez Audioteka Poland Sp. z o.o.

MakoLab nadal rozwija unikalne w Polsce kompetencje w zakresie technologii semantycznych. W IV kwartale 2013 roku spółka przystąpiła do międzynarodowego forum biznesowego Enterprise Data Management Council (EDMC), w ramach którego opracowuje i promuje Financial Industry Business Ontology (FIBO) - nowy standard opisu danych dla branży finansowej. Pozwoli on instytucjom z tego sektora efektywniej zarządzać i wymieniać dane.

Dzięki temu klienci będą lepiej rozumieć produkty bankowe i inwestycyjne, a także dostaną lepsze narzędzia ich porównywania. Z kolei instytucje finansowe i regulatorzy uzyskają efektywniejsze systemy do raportowania i sprawozdawczości, co poprawi transparentność branży.

Ponadto, spółka kontynuuje realizację projektu badawczego "Opracowanie technologicznych fundamentów dla systemów zarządzania treścią", którego celem jest przygotowanie podstaw technologicznych innowacyjnego systemu do zarządzania treścią (CMS), wykorzystującego technologie semantyczne. MakoLab SA podpisała umowę z Województwem Łódzkim na dofinansowanie realizacji projektu. Jego całkowita wartość wynosi 1 882 255,00 zł, a wartość dofinansowania to 997 270,00 zł.

Sprawdź bieżące notowania Makolabu na stronach BIZNES INTERIA.PL

MakoLab SA jest firmą informatyczną notowaną na rynku New Connect GPW w Warszawie. Od ponad 20 lat dostarcza klientom kompleksowe rozwiązania IT podporządkowane zasadzie "any time, any place, any platform". W tym celu wykorzystuje najnowsze technologie internetowe, webowe i mobilne.

Opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »