Marka zarobiła więcej

Notowana na NewConnect białostocka firma pożyczkowa osiągnęła w minionym roku 2,65 mln zł zysku netto, wobec straty w 2013 r. Jest to wynik o 6 proc. lepszy niż ogłoszone przez spółkę prognozy.

Notowana na NewConnect białostocka firma pożyczkowa osiągnęła w minionym roku 2,65 mln zł zysku netto, wobec straty w 2013 r. Jest to wynik o 6 proc. lepszy niż ogłoszone przez spółkę prognozy.

W okresie 12 miesięcy 2014 r. przychody Spółki wzrosły o ponad 48 proc. do 18,9 mln zł, wobec 12,7 mln zł w 2013 r. Marka prognozowała przychody na poziomie 19 mln zł. Znacząca poprawa wyników finansowych jest rezultatem przeprowadzonej restrukturyzacji oraz zmiany modelu sprzedaży.

- "Osiągnięte przez nas wyniki dowodzą, że obrana droga zmian w Spółce była słuszna.

Wszystkie efekty przeprowadzonych prac są już widoczne w wyniku finansowym za 2014 rok oraz będzie można zobaczyć w wynikach za 2015 r." - powiedział Jarosław Konopka, Prezes Zarządu Marka S.A.

Reklama

W ramach rozpoczętej w styczniu 2013 r. restrukturyzacji Spółka ograniczyła liczbę funkcjonujących oddziałów, zmniejszyła zatrudnienie oraz uporządkowała i stale monitoruje portfel pożyczek. Dużą zmianą było wprowadzenie nowego modelu scoringowego, dzięki czemu pożyczki udzielone od początku stycznia 2013 r. są znacznie lepiej spłacane.

- Zmieniliśmy model funkcjonowania firmy, ograniczyliśmy koszty oraz wyszliśmy z ofertą do nowych klientów dzięki czemu byliśmy w stanie znacząco poprawić wyniki. Restrukturyzacja dobiega końca, obecnie skupiamy się na rozwoju nowych produktów - dodał Jarosław Konopka.

Spółka rozszerzyła współpracę z pośrednikami kredytowymi oraz wprowadziła produkty dedykowane nowym grupom odbiorców m.in. nabywcom usług medycznych oraz rolnikom, a także małym i średnim przedsiębiorstwom. Dzięki finansowaniu pozyskanemu z publicznej emisji obligacji będzie mogła rozszerzyć swoją działalność do kolejnych segmentów klientów.

- Na początku lutego z sukcesem zakończyliśmy pierwszą emisję w ramach I Programu Emisji Obligacji, w której pozyskaliśmy od inwestorów 2 mln zł, a redukcja wyniosła prawie 20 proc. Obecnie pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty do kolejnych grup klientów. Wpływy z emisji obligacji pomogą nam dynamicznie rozwijać nowe produkty, co będzie miało odzwierciedlenie w wynikach finansowych kolejnych okresów - podsumował Jarosław Konopka.

Spółka opublikowała prognozy na 2015 r., które zakładają wzrost przychodów do 24,5 mln zł, a zysku netto do 3,5 mln zł.

Marka S.A. to doświadczona instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu szybkich pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta z tygodniową spłatą i w opcji na konto bankowe z miesięczną ratą spłaty.

Firma oferuje pożyczki w opcji na konto bankowe o wartości od 500 do 30 000 zł na okres od 4 miesięcy do 37 miesięcy, przy czym pożyczki o dłuższym okresie spłaty oferowane są stałym i lojalnym klientom. Działalność sprzedażowa w tym przypadku realizowana jest głównie poprzez pośredników handlowych na obszarze prawie całego kraju. Według danych na III kwartał 2014 r. Spółka posiada ponad 26 tys. klientów (ponad 28,5 tys. aktywnych umów).

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Marek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »